"ŠKOLNÍ" FYZIKA - CO BYCHOM CHTĚLI A JAK TO DOPADÁ : VÝUKA PŘÍRODNÍCH VĚD VE SVĚTLE VÝSLEDKŮ VÝZKUMŮ PISA A TIMSS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10332014" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10332014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"ŠKOLNÍ" FYZIKA - CO BYCHOM CHTĚLI A JAK TO DOPADÁ : VÝUKA PŘÍRODNÍCH VĚD VE SVĚTLE VÝSLEDKŮ VÝZKUMŮ PISA A TIMSS
Popis výsledku v původním jazyce
Úvod příspěvku je věnován úvaze nad tím, co by si žáci měli ze "školní" fyziky a obecněji výuky přírodních věd odnést, co by jim měla dát do života, ať již z hlediska jejich potřeb či potřeb společnosti. Další část se zabývá tím, co výuka přírodních věd žákům dává a nedává z pohledu výsledků mezinárodních výzkumů PISA a TIMSS, a které prvky by bylo dobré v jejím obsahu posílit. Pozornost je věnovaná i vztahu "školní" a současné fyziky. Příspěvek je více zaměřen na úroveň základní školy.
Název v anglickém jazyce
"School" physics - what we want and how it ends: teaching science in the light of PISA and TIMSS results
Popis výsledku anglicky
In the introduction we will think about what pupils should take away from the "school" physics and science teaching generally, what should it put them into their life, whether in terms of their needs and the needs of society. Then we look at what science teaching pupils gives and gives not in a perspective of the international researches PISA and TIMSS, and which elements would be good to strengthened in its content. We will also show one of the possible content and concept of physics in elementary school. The relationship between "school" and modern physics will be also lightly touched.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
VYMEDZENIE OBSAHU ŠKOLSKEJ FYZIKY
ISBN
978-80-558-1080-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
226-240
Název nakladatele
Pobočka JSMF v Nitre, Fakulta prírodných vied UKFN
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Račkova dolina
Datum konání akce
15. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—