The Position of Experiments in Grammar School Students' Semantic Space
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10332505" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10332505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Position of Experiments in Grammar School Students' Semantic Space
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution describes a study dealing with students' attitudes towards physics experiments and other concepts related mainly to physics teaching and learning. Almost 500 Czech grammar school students aged from 16 to 18 were asked to fill in a questionnaire based on semantic differential technique. This method (more often used in psychology than in educational researches) uses connotative meanings of words to explore respondents' attitudes towards chosen concepts without formulating them explicitly and knowingly.
Název v anglickém jazyce
The Position of Experiments in Grammar School Students' Semantic Space
Popis výsledku anglicky
The contribution describes a study dealing with students' attitudes towards physics experiments and other concepts related mainly to physics teaching and learning. Almost 500 Czech grammar school students aged from 16 to 18 were asked to fill in a questionnaire based on semantic differential technique. This method (more often used in psychology than in educational researches) uses connotative meanings of words to explore respondents' attitudes towards chosen concepts without formulating them explicitly and knowingly.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Key Competences in Physics Teaching and Learning
ISBN
978-83-913497-1-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
138-141
Název nakladatele
Institute of Experimental Physics, University of Wroclaw
Místo vydání
Wroclaw
Místo konání akce
Wroclaw
Datum konání akce
6. 7. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—