Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10335481" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10335481 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14110/16:00090196

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15439/2016F156" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15439/2016F156</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15439/2016F156" target="_blank" >10.15439/2016F156</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Medical and healthcare study programmes are quite complicated in terms of branched structure and heterogeneous content. In logical sequence a lot of requirements and demands placed on students appear there. This paper focuses on an innovative way how to discover and understand complex curricula using modern information and communication technologies. We introduce an algorithm for curriculum metadata automatic processing -- automatic keyword extraction based on unsupervised approaches, and we demonstrate a real application during a process of innovation and optimization of medical education. The outputs of our pilot analysis represent systematic description of medical curriculum by three different approaches (centrality measures) used for relevant keywords extraction. Further evaluation by senior curriculum designers and guarantors is required to obtain an objective benchmark.

  • Název v anglickém jazyce

    Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    Medical and healthcare study programmes are quite complicated in terms of branched structure and heterogeneous content. In logical sequence a lot of requirements and demands placed on students appear there. This paper focuses on an innovative way how to discover and understand complex curricula using modern information and communication technologies. We introduce an algorithm for curriculum metadata automatic processing -- automatic keyword extraction based on unsupervised approaches, and we demonstrate a real application during a process of innovation and optimization of medical education. The outputs of our pilot analysis represent systematic description of medical curriculum by three different approaches (centrality measures) used for relevant keywords extraction. Further evaluation by senior curriculum designers and guarantors is required to obtain an objective benchmark.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems

  • ISBN

    978-83-60810-90-3

  • ISSN

    2300-5963

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    287-290

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers

  • Místo vydání

    New York City, NY, USA

  • Místo konání akce

    Gdańsk, Poland

  • Datum konání akce

    11. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku