Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10335481" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10335481 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14110/16:00090196
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15439/2016F156" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15439/2016F156</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15439/2016F156" target="_blank" >10.15439/2016F156</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum
Popis výsledku v původním jazyce
Medical and healthcare study programmes are quite complicated in terms of branched structure and heterogeneous content. In logical sequence a lot of requirements and demands placed on students appear there. This paper focuses on an innovative way how to discover and understand complex curricula using modern information and communication technologies. We introduce an algorithm for curriculum metadata automatic processing -- automatic keyword extraction based on unsupervised approaches, and we demonstrate a real application during a process of innovation and optimization of medical education. The outputs of our pilot analysis represent systematic description of medical curriculum by three different approaches (centrality measures) used for relevant keywords extraction. Further evaluation by senior curriculum designers and guarantors is required to obtain an objective benchmark.
Název v anglickém jazyce
Automatic Keyword Extraction from Medical and Healthcare Curriculum
Popis výsledku anglicky
Medical and healthcare study programmes are quite complicated in terms of branched structure and heterogeneous content. In logical sequence a lot of requirements and demands placed on students appear there. This paper focuses on an innovative way how to discover and understand complex curricula using modern information and communication technologies. We introduce an algorithm for curriculum metadata automatic processing -- automatic keyword extraction based on unsupervised approaches, and we demonstrate a real application during a process of innovation and optimization of medical education. The outputs of our pilot analysis represent systematic description of medical curriculum by three different approaches (centrality measures) used for relevant keywords extraction. Further evaluation by senior curriculum designers and guarantors is required to obtain an objective benchmark.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems
ISBN
978-83-60810-90-3
ISSN
2300-5963
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
287-290
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Místo vydání
New York City, NY, USA
Místo konání akce
Gdańsk, Poland
Datum konání akce
11. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—