Curriculum Mapping with Academic Analytics in Medical and Healthcare Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F15%3A00085180" target="_blank" >RIV/00216224:14110/15:00085180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0143748" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0143748</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0143748" target="_blank" >10.1371/journal.pone.0143748</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Curriculum Mapping with Academic Analytics in Medical and Healthcare Education
Popis výsledku v původním jazyce
Background No universal solution, based on an approved pedagogical approach, exists to parametrically describe, effectively manage, and clearly visualize a higher education institution's curriculum, including tools for unveiling relationships inside curricular datasets. Objective We aim to solve the issue of medical curriculum mapping to improve understanding of the complex structure and content of medical education programs. Our effort is based on the long-term development and implementation of an original web-based platform, which supports an outcomes-based approach to medical and healthcare education and is suitable for repeated updates and adoption to curriculum innovations. Methods We adopted data exploration and visualization approaches in the context of medical curriculum innovations in higher education institutions domain.
Název v anglickém jazyce
Curriculum Mapping with Academic Analytics in Medical and Healthcare Education
Popis výsledku anglicky
Background No universal solution, based on an approved pedagogical approach, exists to parametrically describe, effectively manage, and clearly visualize a higher education institution's curriculum, including tools for unveiling relationships inside curricular datasets. Objective We aim to solve the issue of medical curriculum mapping to improve understanding of the complex structure and content of medical education programs. Our effort is based on the long-term development and implementation of an original web-based platform, which supports an outcomes-based approach to medical and healthcare education and is suitable for repeated updates and adoption to curriculum innovations. Methods We adopted data exploration and visualization approaches in the context of medical curriculum innovations in higher education institutions domain.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Plos One
ISSN
1932-6203
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
1-18
Kód UT WoS článku
000365891600047
EID výsledku v databázi Scopus
—