Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F17%3A00098489" target="_blank" >RIV/00216224:14110/17:00098489 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CBMS.2017.118" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CBMS.2017.118</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CBMS.2017.118" target="_blank" >10.1109/CBMS.2017.118</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Curriculum design and implementation in higher medical education can be a great challenge. Although there are well-defined standards, such as the Curriculum Inventory and Competency Framework by MedBiquitous Consortium, existing systems are incapable of a visual representation of the various components, attributes, and relations. In this paper, we present the MEDCIN platform, a pilot tool which uses a standard-compliant curriculum data model to offer comprehensive and thorough analysis of a given curriculum. In addition, the ongoing research in challenging areas, such as the curriculum content comparison, can reveal valuable knowledge from existing data and transform the future of medical education.

  • Název v anglickém jazyce

    A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards

  • Popis výsledku anglicky

    Curriculum design and implementation in higher medical education can be a great challenge. Although there are well-defined standards, such as the Curriculum Inventory and Competency Framework by MedBiquitous Consortium, existing systems are incapable of a visual representation of the various components, attributes, and relations. In this paper, we present the MEDCIN platform, a pilot tool which uses a standard-compliant curriculum data model to offer comprehensive and thorough analysis of a given curriculum. In addition, the ongoing research in challenging areas, such as the curriculum content comparison, can reveal valuable knowledge from existing data and transform the future of medical education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2017 IEEE 30th International Symposium on Computer-Based Medical Systems

  • ISBN

    9781538617106

  • ISSN

    2372-9198

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    144-149

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Los Alamitos

  • Místo konání akce

    Thessaloniki

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000424864800029