A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F17%3A00098489" target="_blank" >RIV/00216224:14110/17:00098489 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CBMS.2017.118" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CBMS.2017.118</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CBMS.2017.118" target="_blank" >10.1109/CBMS.2017.118</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards
Popis výsledku v původním jazyce
Curriculum design and implementation in higher medical education can be a great challenge. Although there are well-defined standards, such as the Curriculum Inventory and Competency Framework by MedBiquitous Consortium, existing systems are incapable of a visual representation of the various components, attributes, and relations. In this paper, we present the MEDCIN platform, a pilot tool which uses a standard-compliant curriculum data model to offer comprehensive and thorough analysis of a given curriculum. In addition, the ongoing research in challenging areas, such as the curriculum content comparison, can reveal valuable knowledge from existing data and transform the future of medical education.
Název v anglickém jazyce
A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards
Popis výsledku anglicky
Curriculum design and implementation in higher medical education can be a great challenge. Although there are well-defined standards, such as the Curriculum Inventory and Competency Framework by MedBiquitous Consortium, existing systems are incapable of a visual representation of the various components, attributes, and relations. In this paper, we present the MEDCIN platform, a pilot tool which uses a standard-compliant curriculum data model to offer comprehensive and thorough analysis of a given curriculum. In addition, the ongoing research in challenging areas, such as the curriculum content comparison, can reveal valuable knowledge from existing data and transform the future of medical education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2017 IEEE 30th International Symposium on Computer-Based Medical Systems
ISBN
9781538617106
ISSN
2372-9198
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
144-149
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Los Alamitos
Místo konání akce
Thessaloniki
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000424864800029