Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Medical curriculum standards: Towards relational database transformation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F20%3A00115203" target="_blank" >RIV/00216224:14110/20:00115203 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12553-020-00409-6" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12553-020-00409-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12553-020-00409-6" target="_blank" >10.1007/s12553-020-00409-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Medical curriculum standards: Towards relational database transformation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Medical and healthcare education address the need for integration of systematic technological standards into various virtual learning environments, which systematically support modern pedagogical trends and approaches. The integration of various systems for curriculum management helps to make study programmes more transparent and easier to track, while being better understood by students, teachers, curriculum designers, guarantors and academic institution management. There are several standardised frameworks implemented in medicine and other health professions as well as in other domains of human interest, but which one is the most stable, robust and up-to-date support for medical and healthcare education? This paper introduces the MEDCIN project and the use of existing technical standards (the MedBiquitous Curriculum Inventory and Competency Frameworks) into a real medical education context. The MEDCIN web-based platform offers storing the curriculum in the form of a standardised set of building blocks, sharing it among the academic community and analysing its basic attributes as well as performing more complex analyses and visualisations.

  • Název v anglickém jazyce

    Medical curriculum standards: Towards relational database transformation

  • Popis výsledku anglicky

    Medical and healthcare education address the need for integration of systematic technological standards into various virtual learning environments, which systematically support modern pedagogical trends and approaches. The integration of various systems for curriculum management helps to make study programmes more transparent and easier to track, while being better understood by students, teachers, curriculum designers, guarantors and academic institution management. There are several standardised frameworks implemented in medicine and other health professions as well as in other domains of human interest, but which one is the most stable, robust and up-to-date support for medical and healthcare education? This paper introduces the MEDCIN project and the use of existing technical standards (the MedBiquitous Curriculum Inventory and Competency Frameworks) into a real medical education context. The MEDCIN web-based platform offers storing the curriculum in the form of a standardised set of building blocks, sharing it among the academic community and analysing its basic attributes as well as performing more complex analyses and visualisations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Health and Technology

  • ISSN

    2190-7188

  • e-ISSN

    2190-7196

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    759-766

  • Kód UT WoS článku

    000533028700017

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078306641