Alex Context NLG Dataset
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10335719" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10335719 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11234/1-1675" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11234/1-1675</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Alex Context NLG Dataset
Popis výsledku v původním jazyce
A dataset intended for fully trainable natural language generation (NLG) systems in task-oriented spoken dialogue systems (SDS), covering the English public transport information domain. It includes preceding context (user utterance) along with each data instance (pair of source meaning representation and target natural language paraphrase to be generated). Taking the form of the previous user utterance into account for generating the system response allows NLG systems trained on this dataset to entrain (adapt) to the preceding utterance, i.e., reuse wording and syntactic structure. This should presumably improve the perceived naturalness of the output, and may even lead to a higher task success rate. Crowdsourcing has been used to obtain natural context user utterances as well as natural system responses to be generated.
Název v anglickém jazyce
Alex Context NLG Dataset
Popis výsledku anglicky
A dataset intended for fully trainable natural language generation (NLG) systems in task-oriented spoken dialogue systems (SDS), covering the English public transport information domain. It includes preceding context (user utterance) along with each data instance (pair of source meaning representation and target natural language paraphrase to be generated). Taking the form of the previous user utterance into account for generating the system response allows NLG systems trained on this dataset to entrain (adapt) to the preceding utterance, i.e., reuse wording and syntactic structure. This should presumably improve the perceived naturalness of the output, and may even lead to a higher task success rate. Crowdsourcing has been used to obtain natural context user utterances as well as natural system responses to be generated.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
11234/1-1675
Technické parametry
Výsledek volně dostupný na adrese http://hdl.handle.net/11234/1-1675.
Ekonomické parametry
40000 Kč
IČO vlastníka výsledku
00216208
Název vlastníka
Univerzita Karlova v Praze