Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistical literacy supported by students tasks having analytic nature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10337907" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10337907 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/16:10337907

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Statistical literacy supported by students tasks having analytic nature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper is to evaluate the level of statistical literacy of students at universities before attending statistical courses. Complementary to this it also provides suggestion on how to modify other subjects of university study plan not directly related to statistics in order to improve statistical skills of students. The level of knowledge of statistical concepts is determined by a survey with 535 university students of different fields of study including students of information technology. This research provides evidence that statistical skills of corresponding students are not high especially for notions like standard deviation or interquartile range. Although there are differences between students of different study fields, the need for improvement can be considered general. This includes also students of information technology that are of no difference. To solve this situation, we suggest modifying courses of primary study field in a way that helps to improve statistical literacy as well as provide a deeper understanding of topics from a corresponding course. This modification is based on a specific project design of tasks assigned to students. We show this approach on a particular example of modification of two consecutive courses organized at Unicorn College, Prague.

  • Název v anglickém jazyce

    Statistical literacy supported by students tasks having analytic nature

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to evaluate the level of statistical literacy of students at universities before attending statistical courses. Complementary to this it also provides suggestion on how to modify other subjects of university study plan not directly related to statistics in order to improve statistical skills of students. The level of knowledge of statistical concepts is determined by a survey with 535 university students of different fields of study including students of information technology. This research provides evidence that statistical skills of corresponding students are not high especially for notions like standard deviation or interquartile range. Although there are differences between students of different study fields, the need for improvement can be considered general. This includes also students of information technology that are of no difference. To solve this situation, we suggest modifying courses of primary study field in a way that helps to improve statistical literacy as well as provide a deeper understanding of topics from a corresponding course. This modification is based on a specific project design of tasks assigned to students. We show this approach on a particular example of modification of two consecutive courses organized at Unicorn College, Prague.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 13TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    228-236

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400029