A Dataset of Operator-client Dialogues Aligned with Database Queries for End-to-end Training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10372131" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10372131 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://workshop.colips.org/wochat/@iva2016/documents/RP-258.pdf" target="_blank" >http://workshop.colips.org/wochat/@iva2016/documents/RP-258.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Dataset of Operator-client Dialogues Aligned with Database Queries for End-to-end Training
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a novel dataset for training end-to-end task oriented conversational agents. The dataset contains conversations between an operator - a task expert, and a client who seeks information about the task. Along with the conversation transcriptions, we record database API calls performed by the operator, which capture a distilled meaning of the user query. We expect that the easy-to-get supervision of database calls will allow us to train end-to-end dialogue agents with significantly less training data. The dataset is collected using crowdsourcing and the conversations cover the well-known restaurant domain. Quality of the data is enforced by mutual control among contributors. The dataset is available for download under the Creative Commons 4.0 BY-SA license.
Název v anglickém jazyce
A Dataset of Operator-client Dialogues Aligned with Database Queries for End-to-end Training
Popis výsledku anglicky
This paper presents a novel dataset for training end-to-end task oriented conversational agents. The dataset contains conversations between an operator - a task expert, and a client who seeks information about the task. Along with the conversation transcriptions, we record database API calls performed by the operator, which capture a distilled meaning of the user query. We expect that the easy-to-get supervision of database calls will allow us to train end-to-end dialogue agents with significantly less training data. The dataset is collected using crowdsourcing and the conversations cover the well-known restaurant domain. Quality of the data is enforced by mutual control among contributors. The dataset is available for download under the Creative Commons 4.0 BY-SA license.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Intelligent Virtual Agents
ISBN
978-3-319-47664-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Los Angeles, CA, USA
Místo konání akce
Los Angeles, CA, USA
Datum konání akce
20. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—