Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Methods Used for Determining of Economical Efficiency of Selected Activities for High School Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10365398" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10365398 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methods Used for Determining of Economical Efficiency of Selected Activities for High School Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We briefly introduce the activities (correspondence competitions and camps) that are used by some faculties to motivate high school and gymnasia students (ISCED 3) for further study of fields taught by them, preferably at the faculty which organizes such activity. Participation in many of those activities is free of charge for upper (or lower) secondary school students. Those costs are paid by faculties (or organizations which organize them) and those cost can be high. It is hard to decide which activity should be funded more, which less and which should be terminated. Therefore, we introduced a system which helps to determine it on our faculty. This article describes the metrics used and reasons for their usage.

  • Název v anglickém jazyce

    Methods Used for Determining of Economical Efficiency of Selected Activities for High School Students

  • Popis výsledku anglicky

    We briefly introduce the activities (correspondence competitions and camps) that are used by some faculties to motivate high school and gymnasia students (ISCED 3) for further study of fields taught by them, preferably at the faculty which organizes such activity. Participation in many of those activities is free of charge for upper (or lower) secondary school students. Those costs are paid by faculties (or organizations which organize them) and those cost can be high. It is hard to decide which activity should be funded more, which less and which should be terminated. Therefore, we introduced a system which helps to determine it on our faculty. This article describes the metrics used and reasons for their usage.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and New Developments 2017

  • ISBN

    978-989-99864-3-5

  • ISSN

    2184-044X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    460-464

  • Název nakladatele

    Portugal by GIMA - Gestão de Imagem Empresarial, Lda.

  • Místo vydání

    Lisabon, Portugalsko

  • Místo konání akce

    Lisabon, Portugalsko

  • Datum konání akce

    24. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku