Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Product exploration based on latent visual attributes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10366342" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10366342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3132847.3133175" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3132847.3133175</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3132847.3133175" target="_blank" >10.1145/3132847.3133175</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Product exploration based on latent visual attributes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this demo paper, we present a prototype web application of a product search engine of a fashion e-shop. Although e-shop products consist of full-text description, relational attributes (e.g., price type, size, color, etc.) as well as visual information (product photo) traditional search engines in e-shops only provide full-text and relational attributes for product filtering. In our retrieval model we incorporate also the visual information into the search by extracting visual-semantic features using deep convolutional neural networks. Furthermore, visual exploration of the product space using the visual-semantic features (multi-example queries) is used to dynamically discover latent visual attributes that could enhance the original relational schema by fuzzy attributes (e.g., a floral pattern in product). In the demo, we show how these latent attributes could be used to recommend the user preferred products and even outfits (e.g., shoes, bag, jacket) that fit a certain visual style.

  • Název v anglickém jazyce

    Product exploration based on latent visual attributes

  • Popis výsledku anglicky

    In this demo paper, we present a prototype web application of a product search engine of a fashion e-shop. Although e-shop products consist of full-text description, relational attributes (e.g., price type, size, color, etc.) as well as visual information (product photo) traditional search engines in e-shops only provide full-text and relational attributes for product filtering. In our retrieval model we incorporate also the visual information into the search by extracting visual-semantic features using deep convolutional neural networks. Furthermore, visual exploration of the product space using the visual-semantic features (multi-example queries) is used to dynamically discover latent visual attributes that could enhance the original relational schema by fuzzy attributes (e.g., a floral pattern in product). In the demo, we show how these latent attributes could be used to recommend the user preferred products and even outfits (e.g., shoes, bag, jacket) that fit a certain visual style.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-22224S" target="_blank" >GA17-22224S: Analytika uživatelských preferencí v modelech multimediální explorace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2017 ACM on Conference on Information and Knowledge Management

  • ISBN

    978-1-4503-4918-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    2531-2534

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Singapore

  • Datum konání akce

    6. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku