Interactive Product Search Based on Global and Local Visual-Semantic Features
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10389221" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10389221 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02224-2_7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02224-2_7</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02224-2_7" target="_blank" >10.1007/978-3-030-02224-2_7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactive Product Search Based on Global and Local Visual-Semantic Features
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we present a prototype web application of a product search engine of a fashion e-shop. Today, e-shop product metadata consist of text description, simple attributes (price, size, color, fabric, etc.) and visual information (product photo). Search engines used in e-shops mostly provide text and attribute/category interface for product filtering. In our model, we focus on the visual information applied in an interactive query-by-example scenario. The global visual descriptors may be often ambiguous and may not correspond well with the intended mental query of the user. Therefore, we proposed and evaluated model and GUI allowing user to guide the query process by selecting image regions (patches) of interest within the query. In the demo evaluation, we show that allowing user to specify relevant image patches led to a significant improvement of the results' relevance in the vast majority of tested queries.
Název v anglickém jazyce
Interactive Product Search Based on Global and Local Visual-Semantic Features
Popis výsledku anglicky
In this paper, we present a prototype web application of a product search engine of a fashion e-shop. Today, e-shop product metadata consist of text description, simple attributes (price, size, color, fabric, etc.) and visual information (product photo). Search engines used in e-shops mostly provide text and attribute/category interface for product filtering. In our model, we focus on the visual information applied in an interactive query-by-example scenario. The global visual descriptors may be often ambiguous and may not correspond well with the intended mental query of the user. Therefore, we proposed and evaluated model and GUI allowing user to guide the query process by selecting image regions (patches) of interest within the query. In the demo evaluation, we show that allowing user to specify relevant image patches led to a significant improvement of the results' relevance in the vast majority of tested queries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-22224S" target="_blank" >GA17-22224S: Analytika uživatelských preferencí v modelech multimediální explorace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Conference on Similarity Search and Applications
ISBN
978-3-030-02223-5
ISSN
0302-9743
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
87-95
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Lima, Peru
Datum konání akce
7. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—