Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive Product Search Based on Global and Local Visual-Semantic Features

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10389221" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10389221 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02224-2_7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02224-2_7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02224-2_7" target="_blank" >10.1007/978-3-030-02224-2_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive Product Search Based on Global and Local Visual-Semantic Features

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we present a prototype web application of a product search engine of a fashion e-shop. Today, e-shop product metadata consist of text description, simple attributes (price, size, color, fabric, etc.) and visual information (product photo). Search engines used in e-shops mostly provide text and attribute/category interface for product filtering. In our model, we focus on the visual information applied in an interactive query-by-example scenario. The global visual descriptors may be often ambiguous and may not correspond well with the intended mental query of the user. Therefore, we proposed and evaluated model and GUI allowing user to guide the query process by selecting image regions (patches) of interest within the query. In the demo evaluation, we show that allowing user to specify relevant image patches led to a significant improvement of the results&apos; relevance in the vast majority of tested queries.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive Product Search Based on Global and Local Visual-Semantic Features

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present a prototype web application of a product search engine of a fashion e-shop. Today, e-shop product metadata consist of text description, simple attributes (price, size, color, fabric, etc.) and visual information (product photo). Search engines used in e-shops mostly provide text and attribute/category interface for product filtering. In our model, we focus on the visual information applied in an interactive query-by-example scenario. The global visual descriptors may be often ambiguous and may not correspond well with the intended mental query of the user. Therefore, we proposed and evaluated model and GUI allowing user to guide the query process by selecting image regions (patches) of interest within the query. In the demo evaluation, we show that allowing user to specify relevant image patches led to a significant improvement of the results&apos; relevance in the vast majority of tested queries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-22224S" target="_blank" >GA17-22224S: Analytika uživatelských preferencí v modelech multimediální explorace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th International Conference on Similarity Search and Applications

  • ISBN

    978-3-030-02223-5

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    87-95

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Lima, Peru

  • Datum konání akce

    7. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku