Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Phace: physics-based face modeling and animation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10378685" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10378685 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/citation.cfm?doid=3072959.3073664" target="_blank" >https://dl.acm.org/citation.cfm?doid=3072959.3073664</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3072959.3073664" target="_blank" >10.1145/3072959.3073664</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Phace: physics-based face modeling and animation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a novel physics-based approach to facial animation. Contrary to commonly used generative methods, our solution computes facial expressions by minimizing a set of non-linear potential energies that model the physical interaction of passive flesh, active muscles, and rigid bone structures. By integrating collision and contact handling into the simulation, our algorithm avoids inconsistent poses commonly observed in generative methods such as blendshape rigs. A novel muscle activation model leads to a robust optimization that faithfully reproduces complex facial articulations. We show how person-specific simulation models can be built from a few expression scans with a minimal data acquisition process and an almost entirely automated processing pipeline. Our method supports temporal dynamics due to inertia or external forces, incorporates skin sliding to avoid unnatural stretching, and offers full control of the simulation parameters, which enables a variety of advanced animation effects. For example, slimming or fattening the face is achieved by simply scaling the volume of the soft tissue elements. We show a series of application demos, including artistic editing of the animation model, simulation of corrective facial surgery, or dynamic interaction with external forces and objects.

  • Název v anglickém jazyce

    Phace: physics-based face modeling and animation

  • Popis výsledku anglicky

    We present a novel physics-based approach to facial animation. Contrary to commonly used generative methods, our solution computes facial expressions by minimizing a set of non-linear potential energies that model the physical interaction of passive flesh, active muscles, and rigid bone structures. By integrating collision and contact handling into the simulation, our algorithm avoids inconsistent poses commonly observed in generative methods such as blendshape rigs. A novel muscle activation model leads to a robust optimization that faithfully reproduces complex facial articulations. We show how person-specific simulation models can be built from a few expression scans with a minimal data acquisition process and an almost entirely automated processing pipeline. Our method supports temporal dynamics due to inertia or external forces, incorporates skin sliding to avoid unnatural stretching, and offers full control of the simulation parameters, which enables a variety of advanced animation effects. For example, slimming or fattening the face is achieved by simply scaling the volume of the soft tissue elements. We show a series of application demos, including artistic editing of the animation model, simulation of corrective facial surgery, or dynamic interaction with external forces and objects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACM Transactions on Graphics

  • ISSN

    0730-0301

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    36

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    153-167

  • Kód UT WoS článku

    000406432100122

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85030763506