Proměny fyzikálního kurikula : první postřehy z literatury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10378057" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10378057 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proměny fyzikálního kurikula : první postřehy z literatury
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek seznamuje s důvody, které nás přivádějí k úvahám o proměně kurikula fyziky na českých základních a středních školách. Kromě subjektivních východisek se věnujeme zejména prvním výsledkům rešerše mezinárodních publikací, které se věnují kurikulu a jeho proměnám. Rešerše je zaměřena zejména na reformy fyzikálního kurikula, ale je brán zřetel i obecněji k přírodovědnému vzdělávání (science) a vzdělávání vůbec. Tato rešerše je prvním krokem ve snaze navrhnout metodologii k tvorbě nového fyzikálního kurikula (vhodného zejména pro české základní a střední školy) a následně ji k tomuto účelu využít.
Název v anglickém jazyce
Physics Curriculum Transformations : the First Outcomes of a Literature Review
Popis výsledku anglicky
This paper shows reasons which lead us to considerations about transformations of physics curriculum at Czech lower and upper secondary schools. Except of a subjective ground this paper deals with the first outcomes of a literature review which comprises curriculum and its transformations. The review is focused on reforms of physics curriculum but attention is also paid to science curriculum and to education at all. This is the first step in effort to design a methodology for a creation of a new physics curriculum (appropriate especially for Czech lower and upper secondary schools) and then use this methodology for this purpose.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8 : Jak ICT ovlivňuje fyziku a naopak
ISBN
978-80-261-0797-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
74-77
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Kašperské Hory
Datum konání akce
21. 4. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—