Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Is the Role of Similarity for Known-Item Search at Video Browser Showdown?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10383340" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10383340 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02224-2_8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02224-2_8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02224-2_8" target="_blank" >10.1007/978-3-030-02224-2_8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Is the Role of Similarity for Known-Item Search at Video Browser Showdown?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Across many domains, machine learning approaches start to compete with human experts in tasks originally considered as very difficult for automation. However, effective retrieval of general video shots still represents an issue due to their variability, complexity and insufficiency of training sets. In addition, users can face problems trying to formulate their search intents in a given query interface. Hence, many systems still rely also on interactive human-machine cooperation to boost effectiveness of the retrieval process. In this paper, we present our experience with known-item search tasks in the Video Browser Showdown competition, where participating interactive video retrieval systems mostly rely on various similarity models. We discuss the observed difficulty of known-item search tasks, categorize employed interaction components (relying on similarity models) and inspect successful interactive known-item searches from the recent iteration of the competition. Finally, open similarity search challenges for known-item search in video are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    What Is the Role of Similarity for Known-Item Search at Video Browser Showdown?

  • Popis výsledku anglicky

    Across many domains, machine learning approaches start to compete with human experts in tasks originally considered as very difficult for automation. However, effective retrieval of general video shots still represents an issue due to their variability, complexity and insufficiency of training sets. In addition, users can face problems trying to formulate their search intents in a given query interface. Hence, many systems still rely also on interactive human-machine cooperation to boost effectiveness of the retrieval process. In this paper, we present our experience with known-item search tasks in the Video Browser Showdown competition, where participating interactive video retrieval systems mostly rely on various similarity models. We discuss the observed difficulty of known-item search tasks, categorize employed interaction components (relying on similarity models) and inspect successful interactive known-item searches from the recent iteration of the competition. Finally, open similarity search challenges for known-item search in video are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-22224S" target="_blank" >GA17-22224S: Analytika uživatelských preferencí v modelech multimediální explorace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISBN

    978-3-030-02223-5

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    96-104

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Místo konání akce

    Lima, Peru

  • Datum konání akce

    7. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku