Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Baselines for Reinforcement Learning in Text Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10387543" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10387543 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICTAI.2018.00058" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICTAI.2018.00058</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICTAI.2018.00058" target="_blank" >10.1109/ICTAI.2018.00058</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Baselines for Reinforcement Learning in Text Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The ability to learn optimal control policies in systems where action space is defined by sentences in natural language would allow many interesting real-world applications such as automatic optimisation of dialogue systems. Text-based games with multiple endings and rewards are a promising platform for this task, since their feedback allows us to employ reinforcement learning techniques to jointly learn text representations and control policies. We argue that the key property of AI agents, especially in the text-games context, is their ability to generalise to previously unseen games. We present a minimalistic text-game playing agent, testing its generalisation and transfer learning performance and showing its ability to play multiple games at once. We also present pyfiction, an open-source library for universal access to different text games that could, together with our agent that implements its interface, serve as a baseline for future research.

  • Název v anglickém jazyce

    Baselines for Reinforcement Learning in Text Games

  • Popis výsledku anglicky

    The ability to learn optimal control policies in systems where action space is defined by sentences in natural language would allow many interesting real-world applications such as automatic optimisation of dialogue systems. Text-based games with multiple endings and rewards are a promising platform for this task, since their feedback allows us to employ reinforcement learning techniques to jointly learn text representations and control policies. We argue that the key property of AI agents, especially in the text-games context, is their ability to generalise to previously unseen games. We present a minimalistic text-game playing agent, testing its generalisation and transfer learning performance and showing its ability to play multiple games at once. We also present pyfiction, an open-source library for universal access to different text games that could, together with our agent that implements its interface, serve as a baseline for future research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ17-17125Y" target="_blank" >GJ17-17125Y: Balancování deliberativního a reaktivního chování inteligentních agentů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ICTAI 2018 : International Conference on Tools with Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-1-5386-7449-9

  • ISSN

    1082-3409

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    320-327

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Volos, Greece

  • Místo konání akce

    Volos,Greece

  • Datum konání akce

    5. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000457750200048