The Correlation between Discourse-Anaphoric Devices and an Overall Communicative Competence in Learners' Essays
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10390201" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10390201 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/view/RYSOVA2018COR" target="_blank" >https://library.iated.org/view/RYSOVA2018COR</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.0593" target="_blank" >10.21125/edulearn.2018.0593</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Correlation between Discourse-Anaphoric Devices and an Overall Communicative Competence in Learners' Essays
Popis výsledku v původním jazyce
We introduce a contrastive study of text coherence in Czech and German. Specifically, we focus on the discourse-anaphoric devices (called anaphoric connectives) contributing to text coherence and we analyze their role in the overall communicative competence of both native and non-native speakers of Czech and German.
Název v anglickém jazyce
The Correlation between Discourse-Anaphoric Devices and an Overall Communicative Competence in Learners' Essays
Popis výsledku anglicky
We introduce a contrastive study of text coherence in Czech and German. Specifically, we focus on the discourse-anaphoric devices (called anaphoric connectives) contributing to text coherence and we analyze their role in the overall communicative competence of both native and non-native speakers of Czech and German.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-06123S" target="_blank" >GA17-06123S: Anaforičnost konektorů: lexikální popis a dvojjazyčná korpusová analýza</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN18 Proceedings
ISBN
978-84-09-02709-5
ISSN
2340-1117
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
2144-2154
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Valencia, Spain
Místo konání akce
Palma de Mallorca, Spain
Datum konání akce
2. 7. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—