Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF AXIAL SYMMETRY IN PUPILS AND STUDENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10403483" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10403483 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF AXIAL SYMMETRY IN PUPILS AND STUDENTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on whether pupils and students can distinguish between axially and non-axially symmetric shapes and whether they can successfully determine the number of axes of symmetry of a particular shape. In order to research this matter, 1,458 Czech pupils and students of various ages took written tests. The data was analysed accordingly, and further analysed to determine whether the success rate in these tests was higher among older pupils and students. The results showed that the Czech pupils had no difficulty in finishing the standard tasks successfully. A considerably lower success rate in the determination of the number of the axes of symmetry of non-standard shapes can indicate an insufficient understanding of the concept of axial symmetry. In order to determine a possible cause for the occurrence of frequent mistakes, contemporary mathematics textbooks were analysed. Finally, some recommendations for preservice mathematics teachers are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    THE DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF AXIAL SYMMETRY IN PUPILS AND STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on whether pupils and students can distinguish between axially and non-axially symmetric shapes and whether they can successfully determine the number of axes of symmetry of a particular shape. In order to research this matter, 1,458 Czech pupils and students of various ages took written tests. The data was analysed accordingly, and further analysed to determine whether the success rate in these tests was higher among older pupils and students. The results showed that the Czech pupils had no difficulty in finishing the standard tasks successfully. A considerably lower success rate in the determination of the number of the axes of symmetry of non-standard shapes can indicate an insufficient understanding of the concept of axial symmetry. In order to determine a possible cause for the occurrence of frequent mistakes, contemporary mathematics textbooks were analysed. Finally, some recommendations for preservice mathematics teachers are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 16TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2019 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    197-203

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAGUE 6

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500026