Kritická místa v matematice u českých žáků na základě výsledků šetření TIMSS 2007
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10291415" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10291415 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/601/586" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/601/586</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-22" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-1-22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritická místa v matematice u českých žáků na základě výsledků šetření TIMSS 2007
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem empirické studie je popsat kritická místa matematiky základní školy, jak je lze vysledovat z výsledků našich žáků 8. ročníků v TIMSS 2007, a identiikovat pravděpodobné příčiny jejich obtížnosti. V první části je stručně uveden kontext výzkumu - mezinárodní srovnávací výzkumy v matematice a možnosti sekundární analýzy jejich dat. Ve druhé části podrobně popisujeme metodologii výzkumu. Analyzovali jsme data z tzv. almanachů TIMSS (výsledky našich žáků na úrovni konkrétních úloh a odpovědi učitelských dotazníků). K interpretaci možných příčin jsme používali také kurikulární dokumenty a analýzu zřejmě nejpoužívanější řady učebnic matematiky pro základní školy. Stanovili jsme kritérium, podle něhož je možné rozhodnout, zda je výkon našich žáků u danéúlohy pod jejich standardem, přičemž jsme vycházeli z porovnání jejich průměrné úspěšnosti s průměrnou úspěšností mezinárodního souboru. Tak byly identiikovány tzv. slabé a velmi slabé úlohy. Ty byly rozděleny do tří oblastí, které tedy m
Název v anglickém jazyce
Critical areas of mathematics for Czech pupils based on TIMSS 2007 data
Popis výsledku anglicky
The goal of the empirical study is to describe critical areas of primary mathematics as can be found from the Czech Grade 8 pupils' results in TIMSS 2007 and to identify possible causes of their difficulty for pupils. In the irst part, a research background is briely given - international comparative research in mathematics and possibilities of the secondary analyses of its data. The second part describes methodology in detail. We analysed data from so called TIMSS almanacs (results of Czech pupils at the level of concrete mathematical items from TIMSS and answers of the teacher questionnaire). To interpret possible causes we also used curricular documents and the analysis of the apparently most used primary mathematics textbooks. We set up a criterionfor deciding whether the Czech pupils' results for the given item is below their standard which we determined by comparing their average success rate with that of the international sample. Thus so called weak and very weak items were ide
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
36
Strana od-do
22-57
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—