Rozvíjení přírodovědné gramotnosti u žáků 1. stupně základní školy v kontextu mezinárodních výzkum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894380" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894380 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2018.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení přírodovědné gramotnosti u žáků 1. stupně základní školy v kontextu mezinárodních výzkum
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na rozvíjení přírodovědné gramotnosti u žáků prvního stupně základní školy v kontextu mezinárodních výzkumů. Provedený výzkum se zaměřil na komparaci výsledků mezinárodního šetření TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), zjišťující úroveň vědomostí a dovedností žáků 4. a 8. ročníků povinné školní docházky v matematice a přírodních vědách. Pozornost byla zaměřena na korelaci vybraných výsledků dotazníkových položek odpovědí žáků z České republiky a Finska zaměřených na vztah žáků k výuce přírodovědy v závislosti na jejich hodnocení řízení učebního procesu. Příspěvek reflektuje klíčové aspekty související s tímto výzkumem a poskytuje také určitý náhled na pojem přírodovědné gramotnosti v rámci primárního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Development of scientific literacy of pupils in primary school in the context of international research
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the development of natural literacy in primary school pupils in the context of international research. The research focuses on the comparison of the results of the international study of TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), which identifies the level of knowledge and skills of pupils of 4th and 8th years of compulsory school attendance in mathematics and natural sciences. Attention was focused on the correlation of selected results of questionnaire items of pupils 'answers from the Czech Republic and Finland focusing on the pupils' relationship to the teaching of natural science, depending on their assessment of the management of the learning process. The contribution reflects the key aspects of this research and provides some insight into the notion of natural literacy in primary education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
QUAERE 2018
ISBN
978-80-87952-26-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
685-693
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
27. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—