Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvíjení přírodovědné gramotnosti u žáků 1. stupně základní školy v kontextu mezinárodních výzkum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894380" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894380 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2018.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvíjení přírodovědné gramotnosti u žáků 1. stupně základní školy v kontextu mezinárodních výzkum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na rozvíjení přírodovědné gramotnosti u žáků prvního stupně základní školy v kontextu mezinárodních výzkumů. Provedený výzkum se zaměřil na komparaci výsledků mezinárodního šetření TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), zjišťující úroveň vědomostí a dovedností žáků 4. a 8. ročníků povinné školní docházky v matematice a přírodních vědách. Pozornost byla zaměřena na korelaci vybraných výsledků dotazníkových položek odpovědí žáků z České republiky a Finska zaměřených na vztah žáků k výuce přírodovědy v závislosti na jejich hodnocení řízení učebního procesu. Příspěvek reflektuje klíčové aspekty související s tímto výzkumem a poskytuje také určitý náhled na pojem přírodovědné gramotnosti v rámci primárního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of scientific literacy of pupils in primary school in the context of international research

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the development of natural literacy in primary school pupils in the context of international research. The research focuses on the comparison of the results of the international study of TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), which identifies the level of knowledge and skills of pupils of 4th and 8th years of compulsory school attendance in mathematics and natural sciences. Attention was focused on the correlation of selected results of questionnaire items of pupils &apos;answers from the Czech Republic and Finland focusing on the pupils&apos; relationship to the teaching of natural science, depending on their assessment of the management of the learning process. The contribution reflects the key aspects of this research and provides some insight into the notion of natural literacy in primary education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2018

  • ISBN

    978-80-87952-26-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    685-693

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    27. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku