Vybraná kritická místa matematiky - zkoumání žákovských obtíží
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319219" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybraná kritická místa matematiky - zkoumání žákovských obtíží
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola shrnuje tři zdroje výzkumu prezentovaného v dalších kapitolách knihy: sekundární analýza výsledků mezinárodního srovnávacího výzkumu TIMSS 2007, realizace hloubkových rozhovorů se zkušenými učiteli základní školy s cílem zjistit, které oblasti matematiky základní školy považují za své žáky za kritické, kvantitativní šetření formou online dotazníku pro učitele základní školy s cílem verifikovat zjištění z rozhovorů s učiteli. Dále je pojednáno o metodologii výzkumu prezentovaného v dalších kapitolách knihy:cíl výzkumu (identifikovat povahu obtíží českých žáků základní školy v kritických oblastech školské matematiky) a metody výzkumu (hloubkové rozhovory s žáky nad řešeními úloh). Jsou uvedeny dvě výzkumné otázky a popsán výběr témat a tvorba diagnostických úloh. Je ukázáno, jak probíhal výběr žáků a sběr výzkumných dat. Stručně je ukázán způsob analýzy dat, které je dále rozveden v kapitolách knihy. Nakonec je popsána struktura knihy a omezení předloženého výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Selected critical places of mathematics - investigating pupils' difficulties
Popis výsledku anglicky
The chapter summarises three sources of research presented in the chapters of the book: the secondary analysis of international comparison research TIMSS 2007, realisation of clinical interviews with experienced teachers of primary school with the goal to find out which areas of primary mathematics they consider to be critical for their pupils, quantitative online survey for primary school teachers with the goal to verify results from the interviews with teachers. Next, the methodology of research presented in further chapters of the book is given: the goal of research (to identify the nature of Czech pupils' difficulties in critical areas of school mathematics) and research methods (clinical interviews with pupils when solving mathematical problems).Two research questions are presented and the choice of topics and creation of diagnostic tasks are described. It is shown how the selection of pupils and collection of data were done. The analysis of data is briefly outlined which is furt
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků
ISBN
978-80-246-3234-6
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
11-25
Počet stran knihy
464
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—