Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybraná kritická místa matematiky - zkoumání žákovských obtíží

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319219" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319219 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybraná kritická místa matematiky - zkoumání žákovských obtíží

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola shrnuje tři zdroje výzkumu prezentovaného v dalších kapitolách knihy: sekundární analýza výsledků mezinárodního srovnávacího výzkumu TIMSS 2007, realizace hloubkových rozhovorů se zkušenými učiteli základní školy s cílem zjistit, které oblasti matematiky základní školy považují za své žáky za kritické, kvantitativní šetření formou online dotazníku pro učitele základní školy s cílem verifikovat zjištění z rozhovorů s učiteli. Dále je pojednáno o metodologii výzkumu prezentovaného v dalších kapitolách knihy:cíl výzkumu (identifikovat povahu obtíží českých žáků základní školy v kritických oblastech školské matematiky) a metody výzkumu (hloubkové rozhovory s žáky nad řešeními úloh). Jsou uvedeny dvě výzkumné otázky a popsán výběr témat a tvorba diagnostických úloh. Je ukázáno, jak probíhal výběr žáků a sběr výzkumných dat. Stručně je ukázán způsob analýzy dat, které je dále rozveden v kapitolách knihy. Nakonec je popsána struktura knihy a omezení předloženého výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected critical places of mathematics - investigating pupils' difficulties

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter summarises three sources of research presented in the chapters of the book: the secondary analysis of international comparison research TIMSS 2007, realisation of clinical interviews with experienced teachers of primary school with the goal to find out which areas of primary mathematics they consider to be critical for their pupils, quantitative online survey for primary school teachers with the goal to verify results from the interviews with teachers. Next, the methodology of research presented in further chapters of the book is given: the goal of research (to identify the nature of Czech pupils' difficulties in critical areas of school mathematics) and research methods (clinical interviews with pupils when solving mathematical problems).Two research questions are presented and the choice of topics and creation of diagnostic tasks are described. It is shown how the selection of pupils and collection of data were done. The analysis of data is briefly outlined which is furt

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

  • ISBN

    978-80-246-3234-6

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    11-25

  • Počet stran knihy

    464

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly