Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190798" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kritická místa matematiky - zkoumání diskurzu učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola srhnuje metodologii rozsáhlého kvalitativního výzkumu, jehož cílem bylo zkoumat kritická místa matematiky základní školy v diskurzu učitelů 1. stupně a učitelů matematiky. Je popsáno teoretické pozadí práce a metodologická východiska. Dále je pojednáno o způsobu získávání a analýzy dat. Datový korpus sestává z transkriptů hloubkových rozhovorů s 60 učiteli, jejichž analýza vychází z některých technik zakotvené teorie. Autoři shrnují výzvy, kterým museli autoři monografie čelit při zpracovávánísvých kapitol, a popisují stručně jednotlivá hlediska, z nichž byla data analyzována: kritická místa a didaktické techniky k jejich zvládání, procesy učení, motivace v řeči učitelů, typologie žáků, učitelovo pojetí úspěšného žáka a spolupráce rodičů a školy. Konečně je pojednáno i o navazujícím výzkumu a shrnuta omezení předloženého výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Critical places of mathematics - investigating teachers' discourse

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter summarizes the methodology of wide qualitative research whose goal was to investigate critical places of mathematics in the discourse of elementary teachers and mathematics teachers. The theoretical background of work is described as well asmethodological foundations. The way of data gathering and analysis is given. The data corpus consists of transcripts of interviews with 60 teachers whose analysis is based on some techniques of grounded theory. The authors recapitulate challenges which were met by the chapters' authors and describe several aspects from the point of which the data were analysed: critical places and didactic techniques to overcome them, processes of learning, motivation in the teachers' discourse, typology of pupils, teachers' conception of a successful pupil and the cooperation between parents and school. Finally, the follow up research and limitations of the present research are mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

  • ISBN

    978-80-7290-723-6

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    7-17

  • Počet stran knihy

    358

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly