Kritická místa matematiky na 1. stupni základní školy v diskurzu učitelů
Popis výsledku
Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 26 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé. Současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají.
Klíčová slova
didactic approachesarea and circumferencearithmetical operationsroundingconstruction tasksword problemsmathematics teacherscritical places of mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritická místa matematiky na 1. stupni základní školy v diskurzu učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 26 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé. Současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají.
Název v anglickém jazyce
Critical places of mathematics at the primary schools in the discourse of teachers
Popis výsledku anglicky
The chapter summarises results of qualitative research based on interviews with 26 mathematics teachers whose gaol was to find out which parts of primary mathematics are seen by teachers as critical from the point of view of pupils. For each identified critical place, the nature of pupils' problems and their possible causes are given (from the teachers' viewpoint) and didactic approaches the teachers use to overcome these problems are described.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
ISBN
978-80-7290-723-6
Počet stran výsledku
43
Strana od-do
19-61
Počet stran knihy
358
Název nakladatele
Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—
Základní informace
Druh výsledku
C - Kapitola v odborné knize
CEP
AM - Pedagogika a školství
Rok uplatnění
2013