Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190797" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190797 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 34 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé, a současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají. Ke každé z kritických oblastí existuje nepřeberné množství výzkumů (alespoň v zahraniční literatuře). Z nich byly vybrány vesměs výzkumy typu "experimentální versus kontrolní skupina, které umožňují zasadit používané didaktické přístupy do výzkumného kontextu. Učitelé nejvíce zmiňovali problémy v aritmetice (konkrétně u zlomků a celých čísel), u algebraických výrazů, u slovních úloh. Z geometrie nejvíce mluvili o konstrukčních úlohách a o výpočtech v geometrii. V závěru kapitoly jsme se pokusili o určité obecnější úvahy shrnující některé charakteri

  • Název v anglickém jazyce

    Critical places of mathematics at the lower secondary schools in the discourse of teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter summarises results of qualitative research based on interviews with 35 mathematics teachers whose gaol was to find out which parts of lower secondary mathematics are seen by teachers as critical from the point of view of pupils. For each identified critical place, the nature of pupils' problems and their possible causes are given (from the teachers' viewpoint) and didactic approaches the teachers use to overcome these problems are described. For each critical place, a huge body of research exist (at least in international literature). We have mostly chosen research of the experimental versus control group type which enables us to put the used didactic approaches into the research contexts. The teachers spoke most about problems in arithmetic (namely fractions and negative numbers), in algebraic expressions, in word problems. In geometry they mentioned construction geometry and calculations in geometry. The chapter is summed up by more general considerations stemming from th

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

  • ISBN

    978-80-7290-723-6

  • Počet stran výsledku

    64

  • Strana od-do

    63-126

  • Počet stran knihy

    358

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly