Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Middle school students' attitude toward using tablets in mathematics class

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10406338" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10406338 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DIG5t6c3.A" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DIG5t6c3.A</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Middle school students' attitude toward using tablets in mathematics class

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Presented article deals with students&apos; opinion on involving tablets in mathematics lessons and shows how the opinion on using tablets is changing after a one-year implementation. The study held over one school year and explored ten classes (over 260 students) with two different teachers in two different charter schools in USA. The study employed qualitative methods. The article highlights findings from input and output questionnaires, observations and interviews, which took place in order to find out about using tablets in mathematics lessons. From the article you can learn whether students like or dislike using tablets in mathematics classes and what aspects can influence their attitude. The paper studies positives and negatives in using of tablets in class and also highlight some important points for implementation of the technology in schools. Findings indicate that students are very excited and motivated at the beginning of the year, however this motivation decrease through the year. My research showed that for great part of students, technical problems prevail over other advantages of tablets and after continuing technical issues most of the students have negative feelings about using tablets in class.

  • Název v anglickém jazyce

    Middle school students' attitude toward using tablets in mathematics class

  • Popis výsledku anglicky

    Presented article deals with students&apos; opinion on involving tablets in mathematics lessons and shows how the opinion on using tablets is changing after a one-year implementation. The study held over one school year and explored ten classes (over 260 students) with two different teachers in two different charter schools in USA. The study employed qualitative methods. The article highlights findings from input and output questionnaires, observations and interviews, which took place in order to find out about using tablets in mathematics lessons. From the article you can learn whether students like or dislike using tablets in mathematics classes and what aspects can influence their attitude. The paper studies positives and negatives in using of tablets in class and also highlight some important points for implementation of the technology in schools. Findings indicate that students are very excited and motivated at the beginning of the year, however this motivation decrease through the year. My research showed that for great part of students, technical problems prevail over other advantages of tablets and after continuing technical issues most of the students have negative feelings about using tablets in class.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Student Scientific Journal

  • ISSN

    2310-3094

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    neexistuje

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus