Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-agent path finding on real robots

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10408102" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10408102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Y3n95.O05X" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Y3n95.O05X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3233/AIC-190621" target="_blank" >10.3233/AIC-190621</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-agent path finding on real robots

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The problem of Multi-Agent Path Finding (MAPF) is to find paths for a fixed set of agents from their current locations to some desired locations in such a way that the agents do not collide with each other. This problem has been extensively theoretically studied, frequently using an abstract model, that expects uniform durations of moving primitives and perfect synchronization of agents/robots. In this paper we study the question of how the abstract plans generated by existing MAPF algorithms perform in practice when executed on real robots, namely Ozobots. In particular, we use several abstract models of MAPF, including a robust version and a version that assumes turning of a robot, we translate the abstract plans to sequences of motion primitives executable on Ozobots, and we empirically compare the quality of plan execution (real makespan, the number of collisions).

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-agent path finding on real robots

  • Popis výsledku anglicky

    The problem of Multi-Agent Path Finding (MAPF) is to find paths for a fixed set of agents from their current locations to some desired locations in such a way that the agents do not collide with each other. This problem has been extensively theoretically studied, frequently using an abstract model, that expects uniform durations of moving primitives and perfect synchronization of agents/robots. In this paper we study the question of how the abstract plans generated by existing MAPF algorithms perform in practice when executed on real robots, namely Ozobots. In particular, we use several abstract models of MAPF, including a robust version and a version that assumes turning of a robot, we translate the abstract plans to sequences of motion primitives executable on Ozobots, and we empirically compare the quality of plan execution (real makespan, the number of collisions).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-02183S" target="_blank" >GA19-02183S: Chytré roje: od teorie k praxi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AI Communications

  • ISSN

    0921-7126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    175-189

  • Kód UT WoS článku

    000475754800002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85069207691