Straight line or line segment? Students' concepts and their thought processes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10423122" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10423122 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=wwrhGnayfb" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=wwrhGnayfb</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5485/TMCS.2020.0497" target="_blank" >10.5485/TMCS.2020.0497</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Straight line or line segment? Students' concepts and their thought processes
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on students' understanding of the concept of a straight line. Attention is paid to whether students of various ages work with only part of a straight line shown or if they are aware that it can be extended. The presented results were obtained by a qualitative analysis of tests given to nearly 1,500 Czech students. The paper introduces the statistics of students' solutions, and discusses the students' thought processes. The results show that most of the tested students, even after completing upper secondary school, are not aware that a straight line can be extended. Finally, we present some recommendations for fostering the appropriate concept of a straight line in mathematics teaching.
Název v anglickém jazyce
Straight line or line segment? Students' concepts and their thought processes
Popis výsledku anglicky
The article focuses on students' understanding of the concept of a straight line. Attention is paid to whether students of various ages work with only part of a straight line shown or if they are aware that it can be extended. The presented results were obtained by a qualitative analysis of tests given to nearly 1,500 Czech students. The paper introduces the statistics of students' solutions, and discusses the students' thought processes. The results show that most of the tested students, even after completing upper secondary school, are not aware that a straight line can be extended. Finally, we present some recommendations for fostering the appropriate concept of a straight line in mathematics teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Teaching Mathematics and Computer Science
ISSN
1589-7389
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
HU - Maďarsko
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
327-336
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—