Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Straight line or line segment? Students' concepts and their thought processes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10423122" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10423122 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=wwrhGnayfb" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=wwrhGnayfb</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5485/TMCS.2020.0497" target="_blank" >10.5485/TMCS.2020.0497</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Straight line or line segment? Students' concepts and their thought processes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on students&apos; understanding of the concept of a straight line. Attention is paid to whether students of various ages work with only part of a straight line shown or if they are aware that it can be extended. The presented results were obtained by a qualitative analysis of tests given to nearly 1,500 Czech students. The paper introduces the statistics of students&apos; solutions, and discusses the students&apos; thought processes. The results show that most of the tested students, even after completing upper secondary school, are not aware that a straight line can be extended. Finally, we present some recommendations for fostering the appropriate concept of a straight line in mathematics teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Straight line or line segment? Students' concepts and their thought processes

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on students&apos; understanding of the concept of a straight line. Attention is paid to whether students of various ages work with only part of a straight line shown or if they are aware that it can be extended. The presented results were obtained by a qualitative analysis of tests given to nearly 1,500 Czech students. The paper introduces the statistics of students&apos; solutions, and discusses the students&apos; thought processes. The results show that most of the tested students, even after completing upper secondary school, are not aware that a straight line can be extended. Finally, we present some recommendations for fostering the appropriate concept of a straight line in mathematics teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teaching Mathematics and Computer Science

  • ISSN

    1589-7389

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    327-336

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus