Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are students able to identify an image of a straight line in rotation?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10423541" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10423541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are students able to identify an image of a straight line in rotation?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on whether students are able to identify a straight line image in a particular rotation. A straight line is one of the basic geometric figures and the ability to rotate a straight line is a prerequisite for solving more complex tasks, according to the Czech national curriculum. Additionally, we were interested in gender differences in solving this task, which can contribute to research into the differences in spatial ability between males and females. Contemporary Czech mathematics textbooks were analysed in order to determine possible causes for frequent mistakes. Finally, we present some recommendations for pre-service mathematics teachers&apos; education.

  • Název v anglickém jazyce

    Are students able to identify an image of a straight line in rotation?

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on whether students are able to identify a straight line image in a particular rotation. A straight line is one of the basic geometric figures and the ability to rotate a straight line is a prerequisite for solving more complex tasks, according to the Czech national curriculum. Additionally, we were interested in gender differences in solving this task, which can contribute to research into the differences in spatial ability between males and females. Contemporary Czech mathematics textbooks were analysed in order to determine possible causes for frequent mistakes. Finally, we present some recommendations for pre-service mathematics teachers&apos; education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    69-75

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku