Are students able to identify an image of a straight line in rotation?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10423541" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10423541 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Are students able to identify an image of a straight line in rotation?
Popis výsledku v původním jazyce
This article focuses on whether students are able to identify a straight line image in a particular rotation. A straight line is one of the basic geometric figures and the ability to rotate a straight line is a prerequisite for solving more complex tasks, according to the Czech national curriculum. Additionally, we were interested in gender differences in solving this task, which can contribute to research into the differences in spatial ability between males and females. Contemporary Czech mathematics textbooks were analysed in order to determine possible causes for frequent mistakes. Finally, we present some recommendations for pre-service mathematics teachers' education.
Název v anglickém jazyce
Are students able to identify an image of a straight line in rotation?
Popis výsledku anglicky
This article focuses on whether students are able to identify a straight line image in a particular rotation. A straight line is one of the basic geometric figures and the ability to rotate a straight line is a prerequisite for solving more complex tasks, according to the Czech national curriculum. Additionally, we were interested in gender differences in solving this task, which can contribute to research into the differences in spatial ability between males and females. Contemporary Czech mathematics textbooks were analysed in order to determine possible causes for frequent mistakes. Finally, we present some recommendations for pre-service mathematics teachers' education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020
ISBN
978-80-213-3022-1
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
69-75
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—