Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tips for Active Learning Approach in Distance Learning Conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10447039" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10447039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1063/5.0078620" target="_blank" >https://doi.org/10.1063/5.0078620</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0078620" target="_blank" >10.1063/5.0078620</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tips for Active Learning Approach in Distance Learning Conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, there has been a massive shift from traditional teaching style to more effective active learning methods also at the university level, especially in introductory courses. At our department, we have successfully integrated this approach into some of our physics courses for future teachers and applied it for several years. Ongoing pandemic situation and the need to teach distantly meant a big challenge for everyone, who decided not to resign to keeping high quality and interactivity of the instruction. Naturally, we were looking for the best ways to implement active learning into distance education - accepting this challenge meant searching for suitable online tools, testing their possibilities, and gradually acquiring experiences.

  • Název v anglickém jazyce

    Tips for Active Learning Approach in Distance Learning Conditions

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, there has been a massive shift from traditional teaching style to more effective active learning methods also at the university level, especially in introductory courses. At our department, we have successfully integrated this approach into some of our physics courses for future teachers and applied it for several years. Ongoing pandemic situation and the need to teach distantly meant a big challenge for everyone, who decided not to resign to keeping high quality and interactivity of the instruction. Naturally, we were looking for the best ways to implement active learning into distance education - accepting this challenge meant searching for suitable online tools, testing their possibilities, and gradually acquiring experiences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings

  • ISBN

    978-0-7354-4341-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    1551-7616

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    AIP Publishing

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Terchová, Slovakia

  • Datum konání akce

    27. 4. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku