Tips for Active Learning Approach in Distance Learning Conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10447039" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10447039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1063/5.0078620" target="_blank" >https://doi.org/10.1063/5.0078620</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0078620" target="_blank" >10.1063/5.0078620</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tips for Active Learning Approach in Distance Learning Conditions
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years, there has been a massive shift from traditional teaching style to more effective active learning methods also at the university level, especially in introductory courses. At our department, we have successfully integrated this approach into some of our physics courses for future teachers and applied it for several years. Ongoing pandemic situation and the need to teach distantly meant a big challenge for everyone, who decided not to resign to keeping high quality and interactivity of the instruction. Naturally, we were looking for the best ways to implement active learning into distance education - accepting this challenge meant searching for suitable online tools, testing their possibilities, and gradually acquiring experiences.
Název v anglickém jazyce
Tips for Active Learning Approach in Distance Learning Conditions
Popis výsledku anglicky
In recent years, there has been a massive shift from traditional teaching style to more effective active learning methods also at the university level, especially in introductory courses. At our department, we have successfully integrated this approach into some of our physics courses for future teachers and applied it for several years. Ongoing pandemic situation and the need to teach distantly meant a big challenge for everyone, who decided not to resign to keeping high quality and interactivity of the instruction. Naturally, we were looking for the best ways to implement active learning into distance education - accepting this challenge meant searching for suitable online tools, testing their possibilities, and gradually acquiring experiences.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings
ISBN
978-0-7354-4341-9
ISSN
—
e-ISSN
1551-7616
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
AIP Publishing
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Terchová, Slovakia
Datum konání akce
27. 4. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—