Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internet in the mind of children: Mental maps of beginner and advanced 5th and 9th graders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10451683" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10451683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/3556787.3556816" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/3556787.3556816</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3556787.3556816" target="_blank" >10.1145/3556787.3556816</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internet in the mind of children: Mental maps of beginner and advanced 5th and 9th graders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The revamping of computing curricula has brought topics that had rarely been taught previously to primary school children, such as principles of functioning of the Internet. Before new lessons can be prepared for children, mapping their preconceptions about respective topics is often useful. Here, we mapped preconceptions about the functioning of the Internet among 28 5th graders and 28 9th graders in the Czech Republic through clinical interviews. Altogether, we identified 112 preconceptions and, unlike in previous works, we organised about half of the most prevalent ones into the form of mental maps; this among two groups of children: those with less vs. more knowledge about the Internet.

  • Název v anglickém jazyce

    Internet in the mind of children: Mental maps of beginner and advanced 5th and 9th graders

  • Popis výsledku anglicky

    The revamping of computing curricula has brought topics that had rarely been taught previously to primary school children, such as principles of functioning of the Internet. Before new lessons can be prepared for children, mapping their preconceptions about respective topics is often useful. Here, we mapped preconceptions about the functioning of the Internet among 28 5th graders and 28 9th graders in the Czech Republic through clinical interviews. Altogether, we identified 112 preconceptions and, unlike in previous works, we organised about half of the most prevalent ones into the form of mental maps; this among two groups of children: those with less vs. more knowledge about the Internet.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    WiPSCE &apos;22: Proceedings of the 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education

  • ISBN

    978-1-4503-9854-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    133-134

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York, NY, United States

  • Místo konání akce

    Morschach, Switzerland

  • Datum konání akce

    31. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku