Internet in the mind of children: Mental maps of beginner and advanced 5th and 9th graders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10451683" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10451683 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/3556787.3556816" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/3556787.3556816</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3556787.3556816" target="_blank" >10.1145/3556787.3556816</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Internet in the mind of children: Mental maps of beginner and advanced 5th and 9th graders
Popis výsledku v původním jazyce
The revamping of computing curricula has brought topics that had rarely been taught previously to primary school children, such as principles of functioning of the Internet. Before new lessons can be prepared for children, mapping their preconceptions about respective topics is often useful. Here, we mapped preconceptions about the functioning of the Internet among 28 5th graders and 28 9th graders in the Czech Republic through clinical interviews. Altogether, we identified 112 preconceptions and, unlike in previous works, we organised about half of the most prevalent ones into the form of mental maps; this among two groups of children: those with less vs. more knowledge about the Internet.
Název v anglickém jazyce
Internet in the mind of children: Mental maps of beginner and advanced 5th and 9th graders
Popis výsledku anglicky
The revamping of computing curricula has brought topics that had rarely been taught previously to primary school children, such as principles of functioning of the Internet. Before new lessons can be prepared for children, mapping their preconceptions about respective topics is often useful. Here, we mapped preconceptions about the functioning of the Internet among 28 5th graders and 28 9th graders in the Czech Republic through clinical interviews. Altogether, we identified 112 preconceptions and, unlike in previous works, we organised about half of the most prevalent ones into the form of mental maps; this among two groups of children: those with less vs. more knowledge about the Internet.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
WiPSCE '22: Proceedings of the 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education
ISBN
978-1-4503-9854-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
133-134
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
New York, NY, United States
Místo konání akce
Morschach, Switzerland
Datum konání akce
31. 10. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—