Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Principles of Computers and the Internet - Model Lessons for Primary School Children: Experience Report

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3A10472483" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:10472483 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3587102.3588861" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3587102.3588861</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3587102.3588861" target="_blank" >10.1145/3587102.3588861</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Principles of Computers and the Internet - Model Lessons for Primary School Children: Experience Report

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching the principles of how digital technologies work at the K5 level is underexplored. We created six model lessons for children covering this topic as part of the newly updated Czech national computing curriculum. Here, we introduce these lessons. They can be viewed through the lenses of a constructivist educational framework, Evocation - Realization of Meaning - Reflection. Four lessons target younger learners (Grades similar to 2-4) and include topics such as storing and deleting data, data size and computer viruses, among others. Two lessons target older children (Grade similar to 4-5) and focus on the structure and functioning of the internet and digital footprints. The lessons are organized around probing child preconceptions about the lesson topics, showing brief animated videos, and introducing new concepts through instructional analogies, discussions and unplugged activities. The paper describes how the lessons were created and evaluated; discusses their structure along with sample activities and analogies; and presents lessons learnt and how our approach can be used by others. Altogether, the paper contributes by complementing existing reports on primary computing education.

  • Název v anglickém jazyce

    Principles of Computers and the Internet - Model Lessons for Primary School Children: Experience Report

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching the principles of how digital technologies work at the K5 level is underexplored. We created six model lessons for children covering this topic as part of the newly updated Czech national computing curriculum. Here, we introduce these lessons. They can be viewed through the lenses of a constructivist educational framework, Evocation - Realization of Meaning - Reflection. Four lessons target younger learners (Grades similar to 2-4) and include topics such as storing and deleting data, data size and computer viruses, among others. Two lessons target older children (Grade similar to 4-5) and focus on the structure and functioning of the internet and digital footprints. The lessons are organized around probing child preconceptions about the lesson topics, showing brief animated videos, and introducing new concepts through instructional analogies, discussions and unplugged activities. The paper describes how the lessons were created and evaluated; discusses their structure along with sample activities and analogies; and presents lessons learnt and how our approach can be used by others. Altogether, the paper contributes by complementing existing reports on primary computing education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA22-20771S" target="_blank" >GA22-20771S: Internet4Kids – Budování znalostí o internetu: perspektiva teorií konceptuální změny</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 2023 CONFERENCE ON INNOVATION AND TECHNOLOGY IN COMPUTER SCIENCE EDUCATION, ITICSE 2023, VOL 1

  • ISBN

    979-8-4007-0138-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    215-221

  • Název nakladatele

    ASSOC COMPUTING MACHINERY

  • Místo vydání

    NEW YORK

  • Místo konání akce

    Turku

  • Datum konání akce

    8. 7. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001051691300033