Metodologický postup videostudie CPV: analýza realizovaného kurikula ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00012648" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00012648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodologický postup videostudie CPV: analýza realizovaného kurikula ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy.
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je představen metodologický postup videostudie, kterou realizovalo Centrum pedagogického výzkumu PdF MU v Brně v rámci projektu GA ČR 406/05/0246 Obsahová dimenze kurikula základní školy. V průběhu školního roku 2004/05 bylo standardizovanýmpostupem pořízeno 62 vyučovacích hodiny fyziky k tématům skládání sil (7. ročník) a elektrický obvod (8. ročník) na druhém stupni brněnských základních škol. Získaná data se v současné době počítačově zpracovávají a vyhodnocují v řadě ukazatelů (čas výuky, verbální aktivity žáků a učitelů, časové zastoupení forem a fází výuky aj.).
Název v anglickém jazyce
Mehdology of the Video Study CPV
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the methodological procedure of a videostudy that has been realised by the Educational Research Centre of the Faculty of Education, Masaryk University in Brno as a part of project GA ČR 406/05/0246 The Content Dimension of Basic School Curriculum. 62 Physics lessons on the topic of Composition of forces (7th grade) and Electric circuit (8th grade) were videotaped at lower secondary schools Brno in the academic year 2004/05. The obtained data are being computer processed and analysed, based on various indices (duration of teaching, verbal activity of the teacher and the students, temporal quantification of individual teaching forms and phases, etc.).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0246" target="_blank" >GA406/05/0246: Obsahová dimenze kurikula základní školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník příspěvků z XIII. Konference ČAPV.
ISBN
80-244-1079-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
102-106
Název nakladatele
PdF UP
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—