Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children's Preconceptions about the Functioning of the Human Body

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526785" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526785 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2020/02/05.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2020/02/05.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.004" target="_blank" >10.5507/epd.2020.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children's Preconceptions about the Functioning of the Human Body

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study is aimed at finding preconceptions of preschool children about the functioning of the human body. It is divided into three parts. The first part presents theoretical background and highlights the importance of children&apos;s preconceptions for the children&apos;s learning process. The second part presents a variety of empirical surveys that demonstrate possible methodological approaches. The third part presents qualitative research using conceptual mapping methods, analyses of children&apos;s drawings and interviews with children. Research findings are presented in the conclusion and some structures of children&apos;s preconceptions about respiratory, circulatory and digestive systems are described.

  • Název v anglickém jazyce

    Children's Preconceptions about the Functioning of the Human Body

  • Popis výsledku anglicky

    This study is aimed at finding preconceptions of preschool children about the functioning of the human body. It is divided into three parts. The first part presents theoretical background and highlights the importance of children&apos;s preconceptions for the children&apos;s learning process. The second part presents a variety of empirical surveys that demonstrate possible methodological approaches. The third part presents qualitative research using conceptual mapping methods, analyses of children&apos;s drawings and interviews with children. Research findings are presented in the conclusion and some structures of children&apos;s preconceptions about respiratory, circulatory and digestive systems are described.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    59-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus