Children's Preconceptions about the Functioning of the Human Body
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526785" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526785 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2020/02/05.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2020/02/05.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.004" target="_blank" >10.5507/epd.2020.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Children's Preconceptions about the Functioning of the Human Body
Popis výsledku v původním jazyce
This study is aimed at finding preconceptions of preschool children about the functioning of the human body. It is divided into three parts. The first part presents theoretical background and highlights the importance of children's preconceptions for the children's learning process. The second part presents a variety of empirical surveys that demonstrate possible methodological approaches. The third part presents qualitative research using conceptual mapping methods, analyses of children's drawings and interviews with children. Research findings are presented in the conclusion and some structures of children's preconceptions about respiratory, circulatory and digestive systems are described.
Název v anglickém jazyce
Children's Preconceptions about the Functioning of the Human Body
Popis výsledku anglicky
This study is aimed at finding preconceptions of preschool children about the functioning of the human body. It is divided into three parts. The first part presents theoretical background and highlights the importance of children's preconceptions for the children's learning process. The second part presents a variety of empirical surveys that demonstrate possible methodological approaches. The third part presents qualitative research using conceptual mapping methods, analyses of children's drawings and interviews with children. Research findings are presented in the conclusion and some structures of children's preconceptions about respiratory, circulatory and digestive systems are described.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
59-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—