Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Work Group 2 Position Paper: Experiments and Laboratory Work in Teacher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10452855" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10452855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SEt919xg9v" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SEt919xg9v</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/2297/1/012008" target="_blank" >10.1088/1742-6596/2297/1/012008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Work Group 2 Position Paper: Experiments and Laboratory Work in Teacher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper summarizes the results of discussion of the work group that focused on different aspects of experiments and laboratory work in teacher education. The discussion evolved around the following four guiding questions: What is the role of experiments in learning physics in general?; What are the labs supposed to help students learn?; How to achieve these goals in practice?; and How do we help future teachers develop skills/knowledge/competences so they will be successful in achieving these goals? About 30 participants shared their experience, views and ideas. The resulting views are summarized into general findings and recommendations.

  • Název v anglickém jazyce

    Work Group 2 Position Paper: Experiments and Laboratory Work in Teacher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes the results of discussion of the work group that focused on different aspects of experiments and laboratory work in teacher education. The discussion evolved around the following four guiding questions: What is the role of experiments in learning physics in general?; What are the labs supposed to help students learn?; How to achieve these goals in practice?; and How do we help future teachers develop skills/knowledge/competences so they will be successful in achieving these goals? About 30 participants shared their experience, views and ideas. The resulting views are summarized into general findings and recommendations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Physics: Conference Series [online]

  • ISSN

    1742-6596

  • e-ISSN

    1742-6596

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2297

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85135478616