Work Group 2 Position Paper: Experiments and Laboratory Work in Teacher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10452855" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10452855 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SEt919xg9v" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SEt919xg9v</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/2297/1/012008" target="_blank" >10.1088/1742-6596/2297/1/012008</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Work Group 2 Position Paper: Experiments and Laboratory Work in Teacher Education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper summarizes the results of discussion of the work group that focused on different aspects of experiments and laboratory work in teacher education. The discussion evolved around the following four guiding questions: What is the role of experiments in learning physics in general?; What are the labs supposed to help students learn?; How to achieve these goals in practice?; and How do we help future teachers develop skills/knowledge/competences so they will be successful in achieving these goals? About 30 participants shared their experience, views and ideas. The resulting views are summarized into general findings and recommendations.
Název v anglickém jazyce
Work Group 2 Position Paper: Experiments and Laboratory Work in Teacher Education
Popis výsledku anglicky
The paper summarizes the results of discussion of the work group that focused on different aspects of experiments and laboratory work in teacher education. The discussion evolved around the following four guiding questions: What is the role of experiments in learning physics in general?; What are the labs supposed to help students learn?; How to achieve these goals in practice?; and How do we help future teachers develop skills/knowledge/competences so they will be successful in achieving these goals? About 30 participants shared their experience, views and ideas. The resulting views are summarized into general findings and recommendations.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Physics: Conference Series [online]
ISSN
1742-6596
e-ISSN
1742-6596
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
2297
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85135478616