Cílová orientace ve výuce fyziky: exkurz do subjektivních teorií učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022592" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022592 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cílová orientace ve výuce fyziky: exkurz do subjektivních teorií učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Studie představuje vybrané výsledky výzkumu, v němž byly zkoumány subjektivní teorie učitelů fyziky na 2. stupni základní školy. Na pozadí aktuálních proměn kurikula české základní školy autor věnuje pozornost kategorii cílů výuky. Výzkum byl realizovánve snaze získat představu o tom, k jakým cílům by měla podle názoru učitelů směřovat výuka fyziky a jak se s těmito cíli ve výuce pracuje. Do tohoto výzkumu, jenž volně navazuje na CPV videostudii fyziky (Janík, Miková 2006), se zapojilo 11 učitelů, s nimiž bylo vedeno polostrukturované interview. Výroky učitelů byly následně kódovány s využitím kategoriálního systému, který postihoval různé aspekty jejich subjektivních teorií (cíle výuky, pojetí vyučovacího předmětu, vyučování a učení, žákovské představy, role experimentů). Na tomto místě představujeme pouze výsledky vztahující se k cílům výuky. Nabízíme odpovědi na dvě otázky: 1) K jakým cílům by podle učitelů měla výuka fyziky směřovat? 2) Jakým způsobem učitelé s cíli ve výuce fyzik
Název v anglickém jazyce
Goal orientation in physics instruction: excurcus into teachers subjective theories
Popis výsledku anglicky
The study presents selected results of a research on subjective theories of physics teachers at lower secondary schools. Against the background of current transformation of the Czech school curriculum the author focuses on the category of teaching goals.In an effort to find out what goals should be pursued in physics instruction according to teachers and how these goals are achieved through teaching, we conducted a research on subjective theories of teachers. The research, which follows the video analysis of physics carried out by the Educational Research Centre, Faculty of Eduation, Masaryk University (Janík, Miková 2006), involved 11 teachers with whom semi-structured interviews were held. The teachers statements were then coded using a categorial system covering various aspects of their subjective theories (teaching goals; conceptions of subject matter, teaching and learning; pupils preconceptions; role of experiments). In this paper we present only the results related to the issue
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
12-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—