Pojetí vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73597498" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73597498 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pojetí vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se zabýváme pojetím vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou tyto didaktické kategorie (výukové cíle, organizační formy, výukové metody, hodnocení žáků, vyučovací styl a didaktické pomůcky) aplikovány učiteli v základních školách na Ukrajině. Dále jsme zjišťovali, v jakém vztahu je pojetí těchto kategorií učiteli k formování hodnoty vzdělání u žáků v kontextu daného socio-kulturního prostředí. Data byla získána pomocí techniky strukturovaného pozorování výuky patnácti vyučovacích hodin v základních školách a čtyř polo-strukturovaných rozhovorů s ukrajinskými učiteli. Vyhodnocení dat bylo provedeno pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování.
Název v anglickém jazyce
The concept of didactic categories in primary school environment in Ukraine
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the concept of selected didactic categories in elementary school environment in Ukraine. The aim of the research was to find out how these didactic categories (goals, organizational forms, methods, evaluation of pupils, teaching style and didactic aids) are viewed and applied by teachers in elementary schools in Ukraine. Furthermore, we investigated the relation between the concepts of these categories by teachers in shaping the value of education in pupils in the context of a given socio-cultural environment. The data were obtained using the technique of structured observation teaching of fifteen lessons in elementary schools and four semi-structured interviews with Ukrainian teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století: recenzovaný sborník
ISBN
978-80-244-5885-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
59-66
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
6. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—