Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementing and evaluating parallel evolutionary algorithms in modern GPU computing libraries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10455088" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10455088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3520304.3529000" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3520304.3529000</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3520304.3529000" target="_blank" >10.1145/3520304.3529000</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementing and evaluating parallel evolutionary algorithms in modern GPU computing libraries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we describe FFEAT - a library for GPU-based implementation of evolutionary algorithms based on Torch. We discuss limitations of GPU computing and how they affect implementations of evolutionary algorithms and other population-based heuristics. Using FFEAT, we implement a number of different types of nature inspired algorithms, including evolutionary algorithms, evolution strategies, and particle swarm optimization. We investigate the performance of such algorithms in a number of benchmarks and with varying algorithm settings. We show that in some cases, we can obtain an order of magnitude speed-up by running the algorithm on a GPU compared to running it on a CPU.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementing and evaluating parallel evolutionary algorithms in modern GPU computing libraries

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we describe FFEAT - a library for GPU-based implementation of evolutionary algorithms based on Torch. We discuss limitations of GPU computing and how they affect implementations of evolutionary algorithms and other population-based heuristics. Using FFEAT, we implement a number of different types of nature inspired algorithms, including evolutionary algorithms, evolution strategies, and particle swarm optimization. We investigate the performance of such algorithms in a number of benchmarks and with varying algorithm settings. We show that in some cases, we can obtain an order of magnitude speed-up by running the algorithm on a GPU compared to running it on a CPU.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GECCO 2022 Companion - Proceedings of the 2022 Genetic and Evolutionary Computation Conference

  • ISBN

    978-1-4503-9268-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    506-509

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York, United States

  • Místo konání akce

    Boston, USA

  • Datum konání akce

    9. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku