Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tackling Train Routing via Multi-agent Pathfinding and Constraint-based Scheduling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10455468" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10455468 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5220/0010869700003116" target="_blank" >https://doi.org/10.5220/0010869700003116</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0010869700003116" target="_blank" >10.5220/0010869700003116</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tackling Train Routing via Multi-agent Pathfinding and Constraint-based Scheduling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The train routing problem deals with allocating railway tracks to trains so that the trains follow their timetables and there are no collisions among the trains (all safety rules are followed). This paper studies the train routing problem from the multi-agent pathfinding (MAPF) perspective, which proved very efficient for collision-free path planning of multiple agents in a shared environment. Specifically, we modify a reduction-based MAPF model to cover the peculiarities of the train routing problem (various train lengths, in particular), and we also propose a new constraint-based scheduling model with optional activities. We compare the two models both theoretically and empirically.

  • Název v anglickém jazyce

    Tackling Train Routing via Multi-agent Pathfinding and Constraint-based Scheduling

  • Popis výsledku anglicky

    The train routing problem deals with allocating railway tracks to trains so that the trains follow their timetables and there are no collisions among the trains (all safety rules are followed). This paper studies the train routing problem from the multi-agent pathfinding (MAPF) perspective, which proved very efficient for collision-free path planning of multiple agents in a shared environment. Specifically, we modify a reduction-based MAPF model to cover the peculiarities of the train routing problem (various train lengths, in particular), and we also propose a new constraint-based scheduling model with optional activities. We compare the two models both theoretically and empirically.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTAUSA19072" target="_blank" >LTAUSA19072: Celoživotní plánování pro chytrý roj</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICAART: PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON AGENTS AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE - VOL 1

  • ISBN

    978-989-758-547-0

  • ISSN

    2184-433X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    306-313

  • Název nakladatele

    SCITEPRESS

  • Místo vydání

    SETUBAL

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    3. 2. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000774749000032