Tackling Train Routing via Multi-agent Pathfinding and Constraint-based Scheduling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10455468" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10455468 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.5220/0010869700003116" target="_blank" >https://doi.org/10.5220/0010869700003116</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0010869700003116" target="_blank" >10.5220/0010869700003116</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tackling Train Routing via Multi-agent Pathfinding and Constraint-based Scheduling
Popis výsledku v původním jazyce
The train routing problem deals with allocating railway tracks to trains so that the trains follow their timetables and there are no collisions among the trains (all safety rules are followed). This paper studies the train routing problem from the multi-agent pathfinding (MAPF) perspective, which proved very efficient for collision-free path planning of multiple agents in a shared environment. Specifically, we modify a reduction-based MAPF model to cover the peculiarities of the train routing problem (various train lengths, in particular), and we also propose a new constraint-based scheduling model with optional activities. We compare the two models both theoretically and empirically.
Název v anglickém jazyce
Tackling Train Routing via Multi-agent Pathfinding and Constraint-based Scheduling
Popis výsledku anglicky
The train routing problem deals with allocating railway tracks to trains so that the trains follow their timetables and there are no collisions among the trains (all safety rules are followed). This paper studies the train routing problem from the multi-agent pathfinding (MAPF) perspective, which proved very efficient for collision-free path planning of multiple agents in a shared environment. Specifically, we modify a reduction-based MAPF model to cover the peculiarities of the train routing problem (various train lengths, in particular), and we also propose a new constraint-based scheduling model with optional activities. We compare the two models both theoretically and empirically.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTAUSA19072" target="_blank" >LTAUSA19072: Celoživotní plánování pro chytrý roj</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICAART: PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON AGENTS AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE - VOL 1
ISBN
978-989-758-547-0
ISSN
2184-433X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
306-313
Název nakladatele
SCITEPRESS
Místo vydání
SETUBAL
Místo konání akce
online
Datum konání akce
3. 2. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000774749000032