Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student understanding of functions of two variables: A reproducibility study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10456183" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10456183 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9MIQ00Xpd3" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=9MIQ00Xpd3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jmathb.2022.100950" target="_blank" >10.1016/j.jmathb.2022.100950</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student understanding of functions of two variables: A reproducibility study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this Action-Process-Object-Schema (APOS) study, we aim to study the extent to which results from our previous research on student understanding of two-variable functions can be replicated in a different institutional context. We conducted the experience at a university in another country and with a different instructor than in previous studies. The experience consisted in comparing two sections of the same course; one taught through lectures and the other using activities designed with APOS theory and the ACE didactical strategy (Activities, Class discussion, Exercises). We show the results of a comparison of students&apos; performance in both groups and give evidence of the generalizability of our previously obtained research results and the possible replication of didactic aspects across institutions. We found that using the APOS theory didactical approach favors a deeper understanding of two-variable functions. We also found that factors other than the activity sets and teaching strategy affected the replication.

  • Název v anglickém jazyce

    Student understanding of functions of two variables: A reproducibility study

  • Popis výsledku anglicky

    In this Action-Process-Object-Schema (APOS) study, we aim to study the extent to which results from our previous research on student understanding of two-variable functions can be replicated in a different institutional context. We conducted the experience at a university in another country and with a different instructor than in previous studies. The experience consisted in comparing two sections of the same course; one taught through lectures and the other using activities designed with APOS theory and the ACE didactical strategy (Activities, Class discussion, Exercises). We show the results of a comparison of students&apos; performance in both groups and give evidence of the generalizability of our previously obtained research results and the possible replication of didactic aspects across institutions. We found that using the APOS theory didactical approach favors a deeper understanding of two-variable functions. We also found that factors other than the activity sets and teaching strategy affected the replication.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Mathematical Behavior

  • ISSN

    0732-3123

  • e-ISSN

    1873-8028

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1873-8028

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    100950

  • Kód UT WoS článku

    000790512900005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85127140117