First Year Conclusions of Experimental Implementation of Using Mentors Method in Physics at Grammar School
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10457070" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10457070 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mff.cuni.cz/veda/konference/wds/proc/pdf22/WDS22_34_f12_Smahel.pdf" target="_blank" >https://www.mff.cuni.cz/veda/konference/wds/proc/pdf22/WDS22_34_f12_Smahel.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
First Year Conclusions of Experimental Implementation of Using Mentors Method in Physics at Grammar School
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents the experience of the first year of experimental implementation of Mentors Method at the Kadaň Grammar School. This year has been the first one of systematically testing of mentors work in three classes of higher grammar school. An experimental attempt to introduce the method brought several unexpected experiences, which was shown thanks to the practical and systematic application of the method in a real teaching process. The article briefly introduces this method, the experience gained after the first year of its trial application and an outline of the next steps in the research of this method
Název v anglickém jazyce
First Year Conclusions of Experimental Implementation of Using Mentors Method in Physics at Grammar School
Popis výsledku anglicky
This article presents the experience of the first year of experimental implementation of Mentors Method at the Kadaň Grammar School. This year has been the first one of systematically testing of mentors work in three classes of higher grammar school. An experimental attempt to introduce the method brought several unexpected experiences, which was shown thanks to the practical and systematic application of the method in a real teaching process. The article briefly introduces this method, the experience gained after the first year of its trial application and an outline of the next steps in the research of this method
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
WDS'22 Proceedings of Contributed Papers — Physics
ISBN
978-80-7378-477-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
226-230
Název nakladatele
Matfyzpress
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—