Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The application of Feuerstein's Mediated Learning experince at primary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10191520" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10191520 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The application of Feuerstein's Mediated Learning experince at primary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is concerned with the application of Feuerstein's theory of mediated learning experience to teaching in the first year of primary school. The first part summarizes basic information about the theory of mediated learning experience and its application, The Feuerstein Instrumental Enrichment Programme. The theory of mediated learning experience is an approach targeted at the process and structure of thinking. The application of this theory is aimed at the one's general cognitive development, especially the development of the thinking process. The main part of the article introduces a research study on an application of the theory of mediated learning experience and The Instrumental Enrichment Programme to teaching in the first year of primaryschool. The principal goal is to introduce the possibilities of applying the theory of mediated learning experience to teaching in school and thus contribute to the spread of this methodology, only recently introduced in the Czech Republ

  • Název v anglickém jazyce

    The application of Feuerstein's Mediated Learning experince at primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article is concerned with the application of Feuerstein's theory of mediated learning experience to teaching in the first year of primary school. The first part summarizes basic information about the theory of mediated learning experience and its application, The Feuerstein Instrumental Enrichment Programme. The theory of mediated learning experience is an approach targeted at the process and structure of thinking. The application of this theory is aimed at the one's general cognitive development, especially the development of the thinking process. The main part of the article introduces a research study on an application of the theory of mediated learning experience and The Instrumental Enrichment Programme to teaching in the first year of primaryschool. The principal goal is to introduce the possibilities of applying the theory of mediated learning experience to teaching in school and thus contribute to the spread of this methodology, only recently introduced in the Czech Republ

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Škola jako místo setkávání 2013 aneb každý jsme jiný : Sborník příspěvků z konference konané 12. dubna 2013.

  • ISBN

    978-80-7308-446-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    79-94

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra psychologie

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Univerzita Karlova v Praze, Katedra psychologie

  • Datum konání akce

    12. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku