The application of Feuerstein's Mediated Learning experince at primary schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10191520" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10191520 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The application of Feuerstein's Mediated Learning experince at primary schools
Popis výsledku v původním jazyce
The article is concerned with the application of Feuerstein's theory of mediated learning experience to teaching in the first year of primary school. The first part summarizes basic information about the theory of mediated learning experience and its application, The Feuerstein Instrumental Enrichment Programme. The theory of mediated learning experience is an approach targeted at the process and structure of thinking. The application of this theory is aimed at the one's general cognitive development, especially the development of the thinking process. The main part of the article introduces a research study on an application of the theory of mediated learning experience and The Instrumental Enrichment Programme to teaching in the first year of primaryschool. The principal goal is to introduce the possibilities of applying the theory of mediated learning experience to teaching in school and thus contribute to the spread of this methodology, only recently introduced in the Czech Republ
Název v anglickém jazyce
The application of Feuerstein's Mediated Learning experince at primary schools
Popis výsledku anglicky
The article is concerned with the application of Feuerstein's theory of mediated learning experience to teaching in the first year of primary school. The first part summarizes basic information about the theory of mediated learning experience and its application, The Feuerstein Instrumental Enrichment Programme. The theory of mediated learning experience is an approach targeted at the process and structure of thinking. The application of this theory is aimed at the one's general cognitive development, especially the development of the thinking process. The main part of the article introduces a research study on an application of the theory of mediated learning experience and The Instrumental Enrichment Programme to teaching in the first year of primaryschool. The principal goal is to introduce the possibilities of applying the theory of mediated learning experience to teaching in school and thus contribute to the spread of this methodology, only recently introduced in the Czech Republ
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola jako místo setkávání 2013 aneb každý jsme jiný : Sborník příspěvků z konference konané 12. dubna 2013.
ISBN
978-80-7308-446-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
79-94
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra psychologie
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Univerzita Karlova v Praze, Katedra psychologie
Datum konání akce
12. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—