FEUERSTEINOVA METODA INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ A JEJÍ VYUŽITÍ V PRAXI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10442492" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10442492 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.-q~VpTrPa" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.-q~VpTrPa</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.29364/epsy.436" target="_blank" >10.29364/epsy.436</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
FEUERSTEINOVA METODA INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ A JEJÍ VYUŽITÍ V PRAXI
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje teoretické pozadí metody instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina a její využití v praxi. Pojednává o životě autora, jeho teorii strukturální kognitivní modifikovatelnosti a zkušenosti zprostředkovaného učení. Dále představuje využití metody ve třech oblastech - školní, sociální a oblasti zdravotnictví. Ve školním prostředí se článek zaměřuje na využití u žáků s ADHD, specifickými poruchami učení, sociálním znevýhodněním a na rozvoj učitelů. V sociální oblasti představuje možnosti metody k intervenci u seniorů a dospělých, dále také u osob ve výkonu trestu odnětí svobody. V oblasti zdravotnictví představuje její aplikaci u osob s traumatickým poškozením mozku a Parkinsonovou nemocí.
Název v anglickém jazyce
REUVEN FEUERSTEIN'S INSTRUMENTAL ENRICHMENT AND ITS APPLICATION IN PRAXIS
Popis výsledku anglicky
This article presents the theoretical background of Reuven Feuerstein's Instrumental Enrichment and its application. It discusses Feuerstein's life, his theory of structural cognitive modifiability, and mediated learning experience. It shows the application of the program in three areas - education, social area, and healthcare. In the area of education, it discusses the application in students with ADHD, specific learning disabilities, social disadvantage, and a teacher's development. In the social area, it presents the application of the program in seniors, adults, and at the prison. In the area of healthcare, application in people with traumatic brain injury and Parkinson's disease is presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E-psychologie
ISSN
1802-8853
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
71-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—