Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FEUERSTEINOVA METODA INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ A JEJÍ VYUŽITÍ V PRAXI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10442492" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10442492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.-q~VpTrPa" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.-q~VpTrPa</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29364/epsy.436" target="_blank" >10.29364/epsy.436</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    FEUERSTEINOVA METODA INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ A JEJÍ VYUŽITÍ V PRAXI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje teoretické pozadí metody instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina a její využití v praxi. Pojednává o životě autora, jeho teorii strukturální kognitivní modifikovatelnosti a zkušenosti zprostředkovaného učení. Dále představuje využití metody ve třech oblastech - školní, sociální a oblasti zdravotnictví. Ve školním prostředí se článek zaměřuje na využití u žáků s ADHD, specifickými poruchami učení, sociálním znevýhodněním a na rozvoj učitelů. V sociální oblasti představuje možnosti metody k intervenci u seniorů a dospělých, dále také u osob ve výkonu trestu odnětí svobody. V oblasti zdravotnictví představuje její aplikaci u osob s traumatickým poškozením mozku a Parkinsonovou nemocí.

  • Název v anglickém jazyce

    REUVEN FEUERSTEIN'S INSTRUMENTAL ENRICHMENT AND ITS APPLICATION IN PRAXIS

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents the theoretical background of Reuven Feuerstein&apos;s Instrumental Enrichment and its application. It discusses Feuerstein&apos;s life, his theory of structural cognitive modifiability, and mediated learning experience. It shows the application of the program in three areas - education, social area, and healthcare. In the area of education, it discusses the application in students with ADHD, specific learning disabilities, social disadvantage, and a teacher&apos;s development. In the social area, it presents the application of the program in seniors, adults, and at the prison. In the area of healthcare, application in people with traumatic brain injury and Parkinson&apos;s disease is presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E-psychologie

  • ISSN

    1802-8853

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    71-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus