Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kulturní hendicep v teoretickém systému Reuven Feuersteina

Popis výsledku

Reuven Feuerstein (nar. 1921) patří bezesporu k nejvýraznějším osobnostem pedagogické psychologie druhé poloviny dvacátého století. Je považován za jednoho z nejdůraznějších kritiků tradičního pojetí inteligence jako neměnného faktoru a psychometrickéhopřístupu k měření inteligence, je autorem stále více doceňované teorie vývoje poznávacích funkcí člověka, jejímž ústředním bodem je rozpracování významu zprostředkujících interakcí pro rozvoj adaptabilní struktury intelektu- tzv. teorie strukturní kognitivní modifikovatelnosti. Neutuchajícímu zájmu odborné, profesionální i laické veřejnosti se těší Feuersteinův program pro rozvoj poznávacích funkcí Instrumentální obohacování (Instrumental Enrichment) V této kapitole představujeme část Feuersteinova díla, která se věnuje pojetí kulturního hendikepu. Feuersteinovo pojetí kulturního hendikepu se výrazně liší od tradičního psychologického a kulturně antropologického pojetí hendikepu, kde se různé kulturní charakteristiky a specifika nebo od

Klíčová slova

Reuven Feuersteinculture handicapculture diversity

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kulturní hendicep v teoretickém systému Reuven Feuersteina

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reuven Feuerstein (nar. 1921) patří bezesporu k nejvýraznějším osobnostem pedagogické psychologie druhé poloviny dvacátého století. Je považován za jednoho z nejdůraznějších kritiků tradičního pojetí inteligence jako neměnného faktoru a psychometrickéhopřístupu k měření inteligence, je autorem stále více doceňované teorie vývoje poznávacích funkcí člověka, jejímž ústředním bodem je rozpracování významu zprostředkujících interakcí pro rozvoj adaptabilní struktury intelektu- tzv. teorie strukturní kognitivní modifikovatelnosti. Neutuchajícímu zájmu odborné, profesionální i laické veřejnosti se těší Feuersteinův program pro rozvoj poznávacích funkcí Instrumentální obohacování (Instrumental Enrichment) V této kapitole představujeme část Feuersteinova díla, která se věnuje pojetí kulturního hendikepu. Feuersteinovo pojetí kulturního hendikepu se výrazně liší od tradičního psychologického a kulturně antropologického pojetí hendikepu, kde se různé kulturní charakteristiky a specifika nebo od

  • Název v anglickém jazyce

    Culture handicap in the theoretical system of Reuven Feuerstein

  • Popis výsledku anglicky

    This paper intorduces Reuven Feuerstein´s concept of cultural handicap (deprivation). Feuerstein ´s approach to understand people´s difficulties to adott to different cultural conditions is rooted in his theory of structural cognitive modifiability. We present a key aspects of this concept: the theory of mediated learning experience and use this theory to explain Feuerstein´s understanding of cultural handicap. We postulate ( in the line of Feuerstein´s approach) the need to distinguish between culturalhandicap and cultural difference.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kultura českého prostoru, prostor české kultury

  • ISBN

    978-80-87178-03-4

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    325

  • Název nakladatele

    Ermat

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly

Základní informace

Druh výsledku

C - Kapitola v odborné knize

C

CEP

AN - Psychologie

Rok uplatnění

2008