Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akvizice (cizího) jazyko v sociokulturní teorii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F07%3A00004018" target="_blank" >RIV/44555601:13510/07:00004018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Akvizice (cizího) jazyko v sociokulturní teorii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poznání principů akvizice jazyka (včetně mateřského) je předmětem bádání, mimo jiného, generací lingvistů, pedagogů, psychologů ale také sociologů a celé řady příbuzných vědních oborů. Pro teoretické uchopení tohoto problému se autorovi příspěvku jeví jako vhodná sociokulturní teorie se svým důrazem na holistický přístup k porozumění tak složitého fenoménu jako je učení se (cizímu) jazyku. Tento text se nezabývá konkrétní aplikací sociokulturní teorie (tj. např. jak nejefektivněji zprostředkovat učícímuse osvojení si nového jazykového konceptu) na systém výuky cizích jazyků, pouze představuje základní teze přístupu sociokulturní teorie k akvizici jazyka.

  • Název v anglickém jazyce

    Language acquisition in socio-cultural theory

  • Popis výsledku anglicky

    Understanding of the tenets of the language (including the mother tongue) acquisition is a subject of investigation of generations of linguists, educationalists, psychologists, not to speak of sociologists and the whole range of related science branches.To handle this issue theoretically the socio-cultural theory appears a suitable tool, with its holistic approach to understanding such a complex phenomenon as the foreign language acquisition is. This text does not deal with a particular application ofthe socio-cultural theory (e.g. how to mediate a new linguistic concept to the learner) to the system of foreign language education, it only introduces basic ideas of the socio-cultural theory approach to language acquisition.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z Mezinárodní konference "Moderní přístupy k výuce cizích jazyků na VŠ II."

  • ISBN

    978-80-7044-923-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    41-44

  • Název nakladatele

    Fakulta sociálně ekonomická UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku