Výuka sociokulturní kompetence v hodinách českého jazyka pro cizince
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F17%3AN0000008" target="_blank" >RIV/25619161:_____/17:N0000008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1MCqdpVONWI502JLe8C0Qxer3hBX0U3IM/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1MCqdpVONWI502JLe8C0Qxer3hBX0U3IM/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka sociokulturní kompetence v hodinách českého jazyka pro cizince
Popis výsledku v původním jazyce
Modernı́ lingvodidaktická koncepce výuky cizı́ch jazyků, popsaná ve Společném evropském referenčnı́m rámci (SERR), doporučuje začlenit do výuky jazyka i sociokulturnı́ znalosti – tedy znalosti o společnosti a kultuře dané země, které by měly pomoci cizincům v kulturnı́ a společenské adaptaci. V přı́spěvku jsou uvedeny konkré tnı́ materiály k výuce sociokulturnı́ kompetence v hodinách českého jazyka pro cizince a rovněž výsledky pilotnı́ studie na toto téma. Ta proběhla na Vysoké škole hotelové v Praze 8 v letnı́m semestru školnı́ho roku 2015/2016.
Název v anglickém jazyce
Teaching of socio-cultural competence in Czech language lessons for foreigners
Popis výsledku anglicky
The modern linguistic approach to foreign language teaching, as described in the Common European Framework of Reference (CEFR), recommends incorporating into language teaching and socio-cultural knowledge - knowledge of society and culture of the country - to help foreigners in cultural and social adaptation. Attachment contains specific materials for the teaching of socio-cultural competence in Czech language lessons for foreigners as well as results of pilot studies on this subject. It was held at the Institute of Hospitality Management in Prague 8 during the summer semester of the school year 2015/2016.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
51-57
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—