Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociokulturní aspekty při výuce češtiny jako cizího jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005294" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005294 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociokulturní aspekty při výuce češtiny jako cizího jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na hlavní cíle a úkoly multikulturní výchovy a vzdělávání podle Rámcových vzdělávacích programů v českém školství, které mají napomáhat českým žákům i cizincům získat znalosti a schopnosti potřebné k jejich efektivnímu zapojení se dopluralitní demokratické společnosti a současně je naučit komunikovat. Pozornost je věnována sociokulturním aspektům při výuce češtiny jako cizího jazyka., neboť uvědomění si odlišností pomůže učiteli pochopit obtíže, s kterými se žáci a studenti-cizincipři studiu setkají, i interpretovat jejich chyby v ústním i písemném projevu a omezit jejich výskyt. Cílem příspěvku je ukázat, že učit se cizímu jazyku znamená učit se také cizí kultuře, učit se úspěšně kombinovat znalosti lingvistické s kulturními v sociální interakci.

  • Název v anglickém jazyce

    Socio-cultural aspects in teaching Czech as a foreign language

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the main objectives and tasks of multicultural education and training according to the framework of educational programs in the Czech education which may help to Czech and foreign students to gain knowledge and skills needed fortheir effective participation in a pluralist democratic society and to learn them to communicate. Attention is paid to socio-cultural aspects in teaching Czech as a foreign language. Because awareness of the differences will help teachers to understand the difficulties that pupils and student-foreigners meet in their studies and to interpret their errors in oral and written expression and to reduce their incidence. The purpose of this paper is to show that learning a foreign language is to learn a foreign culture, to learn to successfully combine knowledge of cultural linguistic social interaction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Varia XVI.

  • ISBN

    80-89037-04-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slovenská akademia ved

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku