Sociokulturní aspekty při výuce češtiny jako cizího jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005294" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005294 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociokulturní aspekty při výuce češtiny jako cizího jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na hlavní cíle a úkoly multikulturní výchovy a vzdělávání podle Rámcových vzdělávacích programů v českém školství, které mají napomáhat českým žákům i cizincům získat znalosti a schopnosti potřebné k jejich efektivnímu zapojení se dopluralitní demokratické společnosti a současně je naučit komunikovat. Pozornost je věnována sociokulturním aspektům při výuce češtiny jako cizího jazyka., neboť uvědomění si odlišností pomůže učiteli pochopit obtíže, s kterými se žáci a studenti-cizincipři studiu setkají, i interpretovat jejich chyby v ústním i písemném projevu a omezit jejich výskyt. Cílem příspěvku je ukázat, že učit se cizímu jazyku znamená učit se také cizí kultuře, učit se úspěšně kombinovat znalosti lingvistické s kulturními v sociální interakci.
Název v anglickém jazyce
Socio-cultural aspects in teaching Czech as a foreign language
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the main objectives and tasks of multicultural education and training according to the framework of educational programs in the Czech education which may help to Czech and foreign students to gain knowledge and skills needed fortheir effective participation in a pluralist democratic society and to learn them to communicate. Attention is paid to socio-cultural aspects in teaching Czech as a foreign language. Because awareness of the differences will help teachers to understand the difficulties that pupils and student-foreigners meet in their studies and to interpret their errors in oral and written expression and to reduce their incidence. The purpose of this paper is to show that learning a foreign language is to learn a foreign culture, to learn to successfully combine knowledge of cultural linguistic social interaction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Varia XVI.
ISBN
80-89037-04-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slovenská akademia ved
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—