Umění zprostředkovaného učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110897" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110897 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11240/08:00010369
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Umění zprostředkovaného učení
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha Umění zprostředkovaného učení představuje jednu z nejvlivnějších současných sociokulturních teorií vývoje poznávacích funkcí-teorii strukturní kognitivní modifikovatelnosti. Autorem teorie strukturní kognitivní modifikovatelnosti (SKM)je izraelskýpsycholog Reuven Feuerstein (jehož osobnosti je v knize rovněž věnován prostor). Kniha nabízí českému čtenáři detailní popis jednotlivých částí a pojmových rámců teorie SKM: osvětluje pojem zkušenosti zprostředkovaného učení, kognitivní mapa a deficitníkognitivní funkce. Představuje rovněž program Instrumentální obohacování, který je považován za jeden z nejvlivnějších současných programů pro rozvoj kognitivních funkcí a systematickou výuku dovedností myslet. S úspěchem se tento program užívá rovněž jako součást didaktických plánů orientovaných na multikulturní vzdělávání. Čtenář má možnost se v knize seznámit s principy práce s tímto programem, jeho obsahem i formami jeho aplikací. Kniha umění zprostředkovaného učení se rovněž věnuje
Název v anglickém jazyce
The Art of Mediated Leranng
Popis výsledku anglicky
Aim of this book is to introduce currently very influential psychological theory explaining cultural and social features of cognitive development- so called Stucture Cognitive Modifiability. Theory of Structural Cognitive Modifiability (SCM) was developed by Israeli psychologist Reuven Feuestein and represents one of the most influential theories of cognitive development produced in the second half of twentieth century. This book is the first printed book in Czech Republic offering detailed descriptionof this theory and its key concepts: Mediated Learning Experience, Cognitive Map and theory of Deficient Cognitive Functions. This book also enables a reader to understand principles and content of Feuerstein´ Instrument Enrichment- intervention program,which can be understood as a way to apply principles of SCM into the psychological and pedagogical practice. Author of this book is also presenting current outcomes of research that has been done to assess Instrumental enrichment?s effec
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87258-02-6
Počet stran knihy
121
Název nakladatele
Togga
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—