Feuerstein's Instrumental Enrichment Methods as a Strategy of Support and Therapy of People with Special Needs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F21%3A73607902" target="_blank" >RIV/61989592:15260/21:73607902 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/10/ssf_3_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/10/ssf_3_21_s_obalkou.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Feuersteinova metóda inštrumentálneho obohacovania ako stratégie podpory a terapie ľudí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
Popis výsledku v původním jazyce
Článok sa zameriava na charakteristiku metódy inštrumentálneho obohacovania a jej nástrojov podľa Reuvena Feuersteina (FIE), ako aj na štrukturálnu kognitívnu modifikovateľnosť ako východiskový bod. Metóda tiež zahŕňa aplikované systémy, ako je dynamická diagnostika a dynamické hodnotenie, kognitívne mapy, sprostredkované skúsenosti s učením, inštrumentálne obohacovania a jeho nástroje a modifikované prostredie. Predstavujeme praktické využitie tejto metódy a súčasné trendy v jej používaní nielen pri učení osôb so špeciálnymi potrebami, ale aj pri ich terapii.
Název v anglickém jazyce
Feuerstein's Instrumental Enrichment Methods as a Strategy of Support and Therapy of People with Special Needs
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the characteristics of the instrumental enrichment method and its tools according to Reuven Feuerstein (FIE) as well as on structural cognitive modifiability as its starting point. The method also includes applied systems, such as dynamic diagnostics and dynamic assessment, cognitive maps, the mediated learning experience, instrumental enrichment and its tools, and shaped modifying environments. In this paper we present the practical use of this method and current trends in its use not only in the learning of persons with special needs but also in their therapy
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
90-101
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—