Zprostředkované učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00012496" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00012496 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zprostředkované učení
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha představuje jeden z nejvýznamnějších současných přístupů k realizaci výuky pro rozvoj myšlení, tzv. zprostředkované učení. Představuje stručně jeho myšlenková východiska a zaměřuje se především na principy jeho užívání v pedagogické praxi. Vycházípředevším z pojetí současného izraelského psychologa Reuvena Feuersteina, jehož program pro rozvoj dovedností myslet ( instrumentální obohacování) již množí čeští pedagogové znají a užívají. Kniha nabízí inspiraci a konkrétní návody, jak prvky zprostředkovaného učení uplatňovat ve výuce žáků prvního stupně ZŠ. Součástí knihy je i kapitola věnovaná realizaci zprostředkovaného učení v pedagogické diagnostice. Představuje postupy označované jako dynamické vyšetřování. Pro návody k realizaci dynamického vyšetřování ve školní praxi se opět inspiruje především dílem
Název v anglickém jazyce
Mediated learning
Popis výsledku anglicky
This book introduces one of the most influential approaches to apply thinking skills classroom principles: so called mediated learning. Chapters include introduction to the theoretical and ideological base for thinking skill classroom, and especially instructions for applying mediated learning in primary school classrooms. Important part of this book is devoted to the introduction and application of dynamic assessment in school practice. The core inspiration is rooted in R. Feuerstein's theory of Structure Cognitive Modifiability, because Feuerstein's programme to teach thinking skills Instrumental enrichment is now the only used and adopted programme of its kind in Czech republic. Aim of this book is provide concrete tips and instruction how to applymediated learning in classroom practice (grade 1-5).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7367-585-1
Počet stran knihy
116
Název nakladatele
Portál, s. r. o.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—