Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the lexical profile of advanced L2 writers: Longitudinal data from the Russian Overseas Flagship program

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3AH227HBYD" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:H227HBYD - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85158118666&doi=10.1111%2fmodl.12831&partnerID=40&md5=1162f4e0f31e5a0caa757004679f09d2" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85158118666&doi=10.1111%2fmodl.12831&partnerID=40&md5=1162f4e0f31e5a0caa757004679f09d2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/modl.12831" target="_blank" >10.1111/modl.12831</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the lexical profile of advanced L2 writers: Longitudinal data from the Russian Overseas Flagship program

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "This study explores the lexical profile of essays written by 48 advanced learners of second language (L2) Russian who participated in the Russian Overseas Flagship, an intensive year-long study abroad program designed to help students reach Interagency Language Roundtable (ILR) Level 3 proficiency in all skills. Using the lexical frequency profile and P–Lex as measures of vocabulary sophistication, the study found that over the 9 months of the program, students significantly increased their usage of words from the lowest frequency bands. This adds to previous findings that knowledge of lexical items at the 3,000–5,000 word frequency levels predicts reading proficiency at the ACTFL advanced high–superior level in Russian. However, the increase of vocabulary sophistication was not clearly correlated with improvements in the students’ writing proficiency scores, as measured on the ILR scale. A qualitative analysis of the students’ low-frequency vocabulary usage reveals their control of native Russian vocabulary and derivational morphology. The analyses reveal the effects of writing tasks on student vocabulary usage. © National Federation of Modern Language Teachers Associations."

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the lexical profile of advanced L2 writers: Longitudinal data from the Russian Overseas Flagship program

  • Popis výsledku anglicky

    "This study explores the lexical profile of essays written by 48 advanced learners of second language (L2) Russian who participated in the Russian Overseas Flagship, an intensive year-long study abroad program designed to help students reach Interagency Language Roundtable (ILR) Level 3 proficiency in all skills. Using the lexical frequency profile and P–Lex as measures of vocabulary sophistication, the study found that over the 9 months of the program, students significantly increased their usage of words from the lowest frequency bands. This adds to previous findings that knowledge of lexical items at the 3,000–5,000 word frequency levels predicts reading proficiency at the ACTFL advanced high–superior level in Russian. However, the increase of vocabulary sophistication was not clearly correlated with improvements in the students’ writing proficiency scores, as measured on the ILR scale. A qualitative analysis of the students’ low-frequency vocabulary usage reveals their control of native Russian vocabulary and derivational morphology. The analyses reveal the effects of writing tasks on student vocabulary usage. © National Federation of Modern Language Teachers Associations."

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    "Modern Language Journal"

  • ISSN

    0026-7902

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    107

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    268-288

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85158118666